Participa en l’elaboració del Pla Local d’Infància i Adolescència (PLIA) del Prat de Llobregat

FONT: Ajuntament del Prat de Llobregat

Durant aquest mes d’abril arribaran a les escoles i instituts unes enquestes per tal que infants i adolescents de 5è a 2n d’ESO puguin avaluar la seva ciutat i participar així en l’elaboració del Pla Local d’Infància i Adolescència (PLIA). Aquest pla ha de servir per garantir millor cinc drets fonamentals de la infància i adolescència a la ciutat: el dret a l’escolta, als serveis de qualitat, al tracte just, a entorns segurs i nets i al dret a ser infant i adolescent.

El grup motor que treballa en l’elaboració del Pla Local d’Infància i Adolescència està elaborant una diagnosi sobre la situació dels infants i adolescents. És per això que a partir de l’1 abril, infants i adolescents podran omplir unes enquestes a l’espai sobre l’elaboració del PLIA per a donar la seva visió sobre com veuen la ciutat i què voldrien millorar del Prat. El PLIA té com a objectiu conèixer la situació actual de la infància i l’adolescència al territori a través de diferents canals i implicar als agents socials en la planificació de polítiques ajustades a les necessitats detectades.

Al lloc web podreu trobar un parell d’enquestes corresponents a diferents franges d’edat, dirigides a famílies d’infants de 0-6 anys i a infants i adolescents de 7 a 14 anys, en format online per a fer-la més accessible i poder realitzar una dinàmica en família. Teniu fins al 30 d’abril per a realitzar-les. Us animem a participar i així poder recollir les vostres opinions!

Durant les darreres setmanes diferents recursos socioeducatius de la ciutat han estat realitzant debats presencials, una altra manera de recollir les veus dels infants i adolescents: Projecte Som-Riu, Esplai Gisc, Tallers de suport a l’èxit educatiu i l’Agrupament Escolta Anton Vilà. Ha estat tota una experiència i una gran aportació rebre les reflexions i opinions dels protagonistes d’aquest pla: els mateixos infants i adolescents. També s’estan preparant diferents dinàmiques amb altres grups per aprofundir i aconseguir més opinions per fer una ciutat amiga dels infants i adolescents.

ℹ️ Infografia del PLIA

🎥 Com és la infància i l’adolescència del Prat de Llobregat?