mSchools Student Awards 2023

mSchools Student Awards és un concurs i cerimònia de lliurament de premis que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives. La 10ª edició del concurs tindrà lloc el proper 10 de juny.

Des de 2013, tots els anys invitem a professors i alumnes de la comunitat mSchools a participar en els Student Awards per celebrar els seus assoliments. El nostre jurat d’experts selecciona els projectes més innovadors i els premis. Reconeixem la creativitat, la rellevància i el desenvolupament tecnològic a través de diferents categories per a alumnes de Primària, Secundària, Batxillerat i Formació Professional

Vols participar-hi amb la teva escola? T’expliquem tot el que has de saber!

Els participants poden presentar-se a concurs en les següents modalitats:

App Education

L’objectiu del concurs és fomentar l’aprenentatge de la programació i l’emprenedoria mitjançant el desenvolupament de projectes d’aplicacions mòbils que ofereixin solucions a problemes reals i que tinguin com a punt de partida els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. El lema és “Junts aconseguirem…” i s’enfoca en la idea que treballant junts en equip aconseguim resoldre problemes compartits i trobar-hi solucions innovadores. A més, App Education fomenta el treball en equip i la resolució de problemes compartida per tal de trobar-hi solucions innovadores i promou l’aprenentatge de la programació com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula, centrant-se en el disseny d’aplicacions, el desenvolupament de prototips i la planificació de la seva comercialització.

El projecte d’app creat ha de referenciar en quin/s del/s 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible s’emmarca.

Hi poden participar alumnes de centres educatius de Catalunya que estiguin realitzant la proposta didàctica d’App Education durant el curs 2022-2023 organitzant els equips en grups d’entre dos i cinc alumnes i s’estableix una única categoria corresponent als nivells educatius a qui va dirigida la proposta: 3r i 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior.

✅ Destinataris: alumnat de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius

📑 Bases del concurs

📅 Període d’inscripció i lliurament de projectes: de l’1 al 18 de maig de 2023 a través d’aquest formulari.

Mobile History Map

L’objectiu del concurs és promoure els projectes desenvolupats per l’alumnat i compartits a la plataforma digital Mobile History Map, una web i app de georeferenciació que promou el treball per projectes i l’aprenentatge-servei. El treball a través d’aquesta plataforma fomenta les habilitats digitals, creatives i col·laboratives dels alumnes en el desenvolupament de projectes singulars i de qualsevol àmbit curricular relacionats amb el seu entorn més proper (barri, municipi, comarca, etc.).

Els equips poden estar organitzats en grups classe, nivell, centre, etc. segons convingui a la dinàmica de cada projecte i s’estableixen tres categories de participació: Primària (centres educatius d’infantil i primària), Secundària (centres educatius de secundària) i Ampliada (centres de formació d’adults, projectes intercentres i/o interetapes i serveis​ educatius).

Cada centre ​podrà presentar un màxim de 3 projectes per a les categories de primària i secundària ​i 1​ ​únic​ ​projecte​ ​en​ ​cas​ de la categoria ampliada.

✅ Destinataris: alumnat de primària, secundària i ampliada

📑 Bases del concurs

📅 Període d’inscripció i lliurament de projectes: del 17 d’abril al 8 de maig de 2023 a través d’aquest formulari enllaçat a la plataforma Mobile History​ ​Map​.

Scratch Challenge

L’objectiu d’aquest concurs és fomentar l’aprenentatge de la programació entre els docents i l’alumnat com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula mitjançant el desenvolupament de projectes a través del llenguatge Scratch i premiar-ne les propostes més reeixides. Per tal de facilitar la realització d’aquest projecte estan disponibles uns materials modulars de Scratch Challenge i d’altres recursos per treballar amb Scratch al Nodes de Pensament Computacional: Programació i robòtica.

Els equips participants han d’estar organitzats en grups d’entre dos i/o tres alumnes i s’estableixen dues categories de participació corresponents als nivells educatius: Cicle mitjà i superior de primària (3r, 4t, 5è i 6è) i ESO (1r i 2n).

✅ Destinataris: alumnat de 3r, 4t, 5è, i 6è de Primària; 1r i 2n d’ESO.

📑 Bases del concurs

📅 Període d’inscripció i lliurament de projectes: del 17 d’abril al 8 de maig de 2023 a través d’aquest formulari.