IX edició Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació ha obert la convocatòria dels IX Jocs Florals Escolars de Catalunya, adreçada a alumnes de primària i secundària. Aquesta iniciativa, que vol promoure la creativitat i l’expressió escrita de l’alumnat, es divideix en quinze categories per gènere literari i edat.

Els treballs, de poesia o prosa, hauran d’estar redactats en català o aranès i seran de tema lliure. En el cas de primària, seran col·lectius i hauran de participar-hi un mínim de tres alumnes; en el cas de secundària, seran individuals.

Trobareu les bases i recursos per treballar la llengua escrita a  l’enllaç de l’xtec.

Cal destacar, a banda, la categoria del conte il·lustrat, amb unes bases pròpies. Aquest certamen s’adreça a primària i educació especial, i pretén vincular la creació literària amb els àmbits artístic i digital, ja que hi prenen part guió, oralitat, música i l’expressió visual i plàstica.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’elaboració del conte audiovisual.