Guia per un Llenguatge Inclusiu d’Escoles Coeducatives

La guia, elaborada per Mar Camarasa, politòloga especialitzada en gènere i polítiques públiques i Clara Sánchez, llicenciada en ciències de la comunicació i especialista, des del tercer sector, en educació per la transformació social, proposa certes paraules inclusives que cal començar a utilitzar a les aules.

“El llenguatge dona forma a les nostres identitats i conforma la nostra visió del món”, comença la guia de comunicació inclusiva d’Escoles Coeducatives. “Hi ha moltes alternatives per expressar-nos sense haver de recórrer a paraules, expressions o imatges que poden excloure, fer mal i alimentar el prejudici que tenim moltes persones i col·lectius”; prossegueix. (article a CRIAR.Cat)

L’índex de la guia és el següent:

  1. Per què ens cal una comunicació no sexista a l’escola?
  2.  Pautes per fer servir un llenguatge no sexista a l’escola.

a) Llenguatge oral i escrit
b) Comunicació no verbal
c) Comunicació gràfica i amb material audiovisual

3. Pautes per a l’anàlisi crítica de materials didàctics des de la perspectiva de gènere.
4. Recursos / Bibliografia.