Seminari de formació sobre l’aprenentatge inicial de la lectura: Conferència 1. El context funcional i els materials.
Dimensió social
- Usos i funcions de la lectura:
- La lectura com a un mitjà de comunicació (famílies, entorn, correspondència entre els alumnes, elements màgics…).
- La lectura com un mitjà per aprendre.
- La lectura com a plaer.
- Ambient alfabetitzador : els espais (biblioteca de centre, d’aula, exposicions, textos i llibres relacionats amb totes les activitats de centre…), els lectors (alumnes, professorat, famílies…).
- Materials de lectura.
- Textos d’ús pràctic (de l’entorn i escolar).
- Textos d’ús científic.
- Textos de literatura (contes, poemes, endevinalles, embarbussaments…).
- Tipus d’agrupaments quan es fan les activitats (han de permetre la comunicació i la interacció).
Dimensió afectiva /motivació
- Experiències positives gratificants amb les situacions de lectura.
- Paper del mestre.
Comentaris recents