Publicats els sabers de la competència digital de l’alumnat d’educació bàsica

L’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació i Formació Professional ha fet públics els sabers de la competència digital per a l’alumnat d’educació bàsica, un document clau per guiar el treball a l’aula i avançar en el desenvolupament de les competències digitals de tot l’alumnat.

En el cas de la competència digital, aquests sabers ofereixen una visió global i integradora per ajudar l’alumnat a fer un ús crític, responsable, creatiu i segur de les tecnologies digitals.

El document organitza els sabers per cada una de les cinc competències específiques:

  • Alfabetització informacional: cerca, selecció, gestió i anàlisi crítica de la informació i de les dades.
  • Creació de contingut digital: producció i edició de continguts propis, tot respectant els drets d’autor i les normes ètiques.
  • Participació i col·laboració en línia: ús d’eines digitals per expressar-se, compartir, col·laborar i participar de manera respectuosa i segura.
  • Seguretat i benestar digital: protecció de dades i dispositius, cura de la salut i del benestar emocional i reflexió sobre l’impacte de la tecnologia.
  • Desenvolupament de solucions digitals: ús estratègic i creatiu de la tecnologia per afrontar reptes, cercar solucions i adaptar-se a situacions noves.

+info

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut