AMiC 2018-2019

Programa del curs 2018/19

La TAV-CC  proposa sota el nom de “meteo”   fer un viatge amb el cos, els sentits, la creació i la paraula per entendre aspectes  sobre el sistema meteorològic-climàtic, atmosfèric i mediambiental.

La col·laboració entre art i ciència pot contribuir a que les obres artístiques centrades en el clima arribin a un públic el més ampli i variat possible.

Artistes i científics estan destinats naturalment a col·laborar: uns i altres es dediquen a explorar i també a narrar, cerquen noves maneres d’entendre i d’expressar (i per tant de canviar) el món que els envolta. Així, pel que fa al llenguatge àrid (o esborronador) de la climatologia, la seva unió podria resultar particularment fructífera. Els artistes poden reaccionar a les dades sobre el medi ambient amb treballs que suscitin una implicació veritable. Pel fet de plantejar aquestes qüestions d’una manera més subtil i innovadora, amb humanitat i amb humor, les seves obres poden conduir-nos a un nivell més animal, fins i tot cel·lular, i amb això, esperem, exigir una reacció.

No hem d’oblidar que el diàleg entre artistes i científics es dóna en les dues direccions. La creativitat innata dels artistes també pot estar present en la tasca científica.

Pel que fa a la climatologia, es tracta principalment de trobar el llenguatge i el to més adequats, de replantejar la situació com una oportunitat i no un sacrifici, convertint allò intangible en tangible i creant capacitat d’actuar on abans hi havia apatia. Per damunt de tot, cal apropar la qüestió del canvi climàtic a tothom, un àmbit on encara hi ha molt per fer. És essencial que les obres d’art centrades en el clima arribin a un públic tan ampli i variat com sigui possible. La diversitat té una importància primordial en la batalla pel clima, ja que pot afavorir el compromís generalitzat que es necessita en tota la societat.

Els centres participants enguany són:

Col·legi L’Ave Maria de Manresa
Col·legi Sant Josep de Navàs