Cales de L’Escala, l’emprempta d’un passat mariner

Nivell educatiu: CS

Codi de l’activitat:

Introducció

Aquesta activitat es contempla per fer amb alumnes de CS de primària,  l’últim dia com a tancament de l’estada al CdA Empúries. Es fa un itinerari des de l’alberg fins a la platja del centre de l’Escala. Durant l’itinerari es fan  parades en 3 espais diferents on els alumnes treballen de manera autònoma per equips, han de buscar un objecte o resoldre un enigma. Porten un quadern per guiar-los en el que han de fer. A la platja de la Riba, últim punt de l’itinerari, es fa el tancament de l’activitat.

En acabar, es fa la cloenda de l’estada comentant amb els alumnes com han anat aquests dies: què han après, què els ha agradat més i què canviarien.

L’Objectiu de l’activitat és aprendre a apreciar els elements del patrimoni que ens parlen del passat i present d’una població i valorar la importància de conservar el patrimoni.

La durada del recorregut és de 3 hores.

Per dur a terme aquesta activitat partirem de la pregunta guia:

És important que mireu amb els alumnes els materials que us enllacem per tal de començar a preparar el terreny i crear interès i curiositat.

Aquesta activitat està directament relacionada amb:

Torna a  activitats de l’Escala