Experiència amb Bee Bot: SUMES AMB BEE-BOT (Escola Mil·lenari)

img_8570bis

Títol de l’activitat:   SUMES AMB BEE-BOT
Centre educatiu: Escola Mil·lenari
Autora: Carme Fortuny
Nivell educatiu: P5 – 1r

Informació bàsica:
En els tallers de robòtica del 1r trimestre una de les activitats realitzades ha estat fer el recorregut que farà el Bee-bot fins arribar a la suma que correspon al resultat obtingut pel dau.
Necessitem un dau amb els números de l’1 al 6, quadrícules amb diferents sumes, targetes amb els símbols de moviment del Bee i un tauler de 16 quadrícules.
• Competència comunicativa.
• Tractament de la informació i competència digital.
• Competència matemàtica.
• Competència d’aprendre a aprendre.
• Competència d’autonomia i iniciativa personal.
• Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
• Competència social i ciutadana.

Objectius:
• Dominar  l’algorisme de la suma de dos nombres.
• Identificar la suma com a unió d’agrupacions d’elements.
• Programar el Bee-Bot per seguir un trajecte, parant en la casella adequada.
• Mostrar respecte i interès pel material.
• Col.laborar amb la parella i respectar el torn.

Desenvolupament de l’activitat:
En un tauler on hi ha disposades diferents sumes els nens/es  han de conduir el Bee a l’algoritme que dóna com a resultat el número obtingut amb el dau.
Hem posat un cercle de color vermell per marcar l’inici de la ruta.
Al principi, els nens han fet ús de les targetes de moviment per planificar els moviments que han de marcar al Bee. Com que aquest grup ja havia treballat el curs passat amb el robot, s’han mostrat molt autònoms i segurs en els moviments i, paulatinament, han deixat d’utilitzar les targetes i han marcat els moviments directament al quadre de mandos del Bee.

Més informació: VIDEO