Experiència amb Bee Bot: Els oficis (Escola Montnegre)

beebotoficis

Imatges
Títol de l’activitat: Els oficis
Centre educatiu: Escola Montnegre
Autora:
Carme Pont
Nivells educatius:
P-4, P-5, 1er, 2on

Informació bàsica:

Durant la posada en pràctica de la programació establerta sobre els oficis, vaig incloure unes sessions amb la Bee Bot. En un tauler de mida 30×40, amb botigues i carrers, vaig disposar l’abella durant uns dies i els nens i nenes havien de resoldre per si sols, davant d’una explicació prèvia feta per la mestra, el camí que havia de fer la Bee Bot.

Objectius de l’activitat:
  • Saber resoldre autònomament un enigma proposat.
  • Tenir una bona actitud davant l’activitat.
  • Respectar el torn.
  • Mostrar respecte i interès pel nou material.
  • Conèixer les botigues i el que s’hi ven.
Desenvolupament de l’activitat:

Vaig començar la U.D. Els oficis i durant dos setmanes, vaig posar en pràctica unes sessions amb la Bee Bot. Els nens i nenes havien de parlar dels oficis que coneixien i en petits grups amb una mestra de reforç els nens feien servir la Bee Bot per arribar a la botiga que se li proposava passat pel carrer i  dirigint l’abella al lloc corresponent. Els nens i nenes havien de programar l’abella de tal manera que arribés a la botiga escollida. Els nens ho feien amb ganes i amb molt d’interès. Es una manera diferent de mostrar als infants que al nostre voltant tenim botigues i altres establiments i de quina manera ho poden aprendre.