Escape room de la taula periòdica

Secrets elementals: escape room de la taula periòdica és una proposta didàctica ludificada elaborada per un equip interdisciplinari del CESIRE. Pensada pe alumnes de 4t ESO i Batxillerat. Es va elaborar l’any 2019 amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics. Consisteix en un conjunt de petits reptes encadenats, estructurats a mode d’escape room, que cal superar per arribar al repte final. Neix amb el propòsit de promoure la implicació i la motivació de l’alumnat, connectant emocions i aprenentatges a l’entorn dels elements químics: el seu origen, la construcció del coneixement científic, les seves relacions amb la tecnologia i la societat i i els valors de desenvolupament sostenible.

L’activitat està formada per un conjunt de capses i de cartells a través dels quals es resolen els reptes, que no es poden deixar sense resoldre per passar al següent.

Aquest kit està disponible en préstec al CRP de Sant Celoni i també ha estat adaptat en format digital a l’entorn Moodle per tal d’oferir l’opció d’usar-la a l’aula malgrat no disposar del kit.

Per demanar el kit en préstec es necessari haver realitzat la formació Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat ofertada pel CESIRE.