La realitat virtual (RV) ens ajuda a representar el món real a través de mitjans electrònics. Mitjançant una simulació per ordinador s’aconsegueix la sensació que allò representat és real. No només són experiències visuals, sinó que poden incloure també informació sensorial addicional, com ara les auditives o tàctil. Aportant motivació als alumnes potenciant les seves competències digitals i comunicatives.
- Presentació de Realitat Virtual https://es.slideshare.net/All_VR_Edu
- Experiència de l’INS Vilatzara de Vilassar de Mar https://youtu.be/SYYkYg06a2o
Per a veure les imatges virtuals calen unes ulleres especials. Les més senzilles són les de cartró, en anglès cardboard glasses. Es poden comprar on-line per exemple a: TinyDeal.
Per tal de veure les imatges esfèriques, primer cal comprovar que el nostre dispositiu mòbil té habilitat el giroscopi. Amb l’app gratuïta SENSOR BOX ens dirà si el tenim i si cal activar-lo.
Per crear els nostres continguts de realitat virtual (RV) podem utilitzar moltes aplicacions. Recomanem ROUNDME que incorpora punts d’interès i audio espaial que només s’activa quan s’està mirant orientat cap al so (interior i/o exterior).
Exemple: https://roundme.com/tour/76653/view/191926/
A continuació es llista programari de creació d’imatges de RV de menys a més dificultat:
- Cospaces per a nens petits. És com el Scratch però amb tecnologia google i permet crear fotografies de 360º
- Panoform RV de dibuixos
- PanoPainter animació de RV i 360º. Hi ha un grup de Facebook dedicat, a part de la seva pàgina Facebook i tutorials al youtube
- Cryengine
- Sansar
- Unreal engine
- Unity, també per a crear videojocs
- Codis de programes oberts de Realitat Virtual
- Recull a l’Ateneu
A destacar:
Curs de Realitat Virtual a l’educació de l’INTEF
Pagina d’actualitat de la Realitat Virtual del Departament
Per últim, un recull de Realitat Virtual a Pinterest