Programa d’Acompanyament per accelerar oportunitats

EL REPTE

Els infants i adolescents de famílies amb pocs recursos tenen resultats més baixos a l’escola ja des de petits.

Per exemple, és més probable que repeteixin curs i que abandonin prematurament els estudis, veient limitades les seves oportunitats vitals. És el cercle viciós de la pobresa, una constatació de que l’ascensor social està, com a mínim, espatllat.

Tot i que els i les docents acompanyen fermament els processos educatius d’aquests infants i l’escola ofereix diversos dispositius d’acompanyament al llarg de l’escolaritat, sovint no són suficients per contrarestar l’impacte de viure en contextos de pobresa i desigualtat.

La recerca, però, ens indica que hi ha una combinació de mesures que s’ha demostrat molt efectiva: combinar les ajudes econòmiques directes a les famílies amb programes de suport educatiu intensiu.

Tanmateix, els espais de suport i reforç escolar no arriben a l’alumnat que més ho necessita (per motius de cost, nombre de places, connexió amb les famílies, etc.), pel que és urgent i necessari apostar per programes de suport educatiu efectius i realment accessibles.

T’HI APUNTES? T’EXPLIQUEM COM!

S’impulsen tres programes intensius d’acompanyament educatiu que complementen els aprenentatges de l’aula per afavorir l’èxit escolar

EL PROJECTE

“Suport educatiu. Acompanyament per Accelerar Oportunitats” és un projecte innovador que vol fer possible que tots els infants i adolescents estiguin el millor equipats possible per tenir trajectòries educatives d’èxit, siguin quines siguin les seves condicions de partida.

Per aconseguir-ho, impulsa tres programes diferents de suport educatiu dirigits a la millora de les competències lectores, matemàtiques i socioemocionals d’infants i joves desavantatjats.

Informa’t a: https://suporteducatiu.org/