Oberta la inscripció a les conferències sobre cultura gitana, russa, ucraïnesa i xinesa

Us informem que en el marc de la formació adreçada a CLIC i tutors i tutores d’aula d’acollida, enguany s’han organitzat conjunt de conferències pel que fa cultura gitana, russa, ucraïnesa i xinesa.

Les conferències són en format telemàtic i per assistir-hi cal fer la inscripció. Totes les inscripcions estan obertes del 07/01/2023 al 17/01/2023.

4024261402  Construïm ponts. Coneixent el poble gitano

El 16/1/2023 ( 2 hores ) de 15:30h a 17:30h. Conferència adreçada a CLIC i a TIS (aquesta conferència no s’adreça a tutors i tutores d’aula d’acollida)

Descripció

Sessió formativa que té com a objectiu principal contribuir a la construcció de ponts d’entesa entre l’escola i les famílies i l’alumnat gitano, de tal manera de poder afavorir el seu creixement personal i promoció educativa, perquè aquest jovent pugui tenir el màxim d’oportunitats i una millor qualitat de vida.

La sessió serà en format online, i tindrà una part expositiva, una part de debat i una altra, de presentació de pràctiques inspiradores de suport educatiu i acompanyament als NNA gitanos i a les seves famílies.

4003030542    L’alumnat ucraïnès i rus en el context actual

El 7/2/2023 (2 hores) de 15:30h a 17:30h. Conferència adreçada als CLIC i Tutors d’aula d’acollida.

Descripció

Els assistents tindran l’oportunitat de conèixer els orígens de les cultures i de les llengües russa i ucraïnesa, com també costums d’aquests pobles en l’àmbit domèstic i educatiu. Coneixeran algunes particularitats de les llengües eslaves que poden facilitar o, pel contrari, dificultar l’adquisició de català.

Objectius

Conèixer les bases de les cultures i llengües russa i ucraïnesa, entendre els orígens de les seves similituds i diferències.

La importància de la identitat cultural i la llengua  pròpies per a les persones immigrades.

Potenciar l’empatia envers les persones forçades a desplaçar-se a causa de força major i que aspiren a una integració a Catalunya.

Facilitar un recull d’eines i/o activitats adreçades a la inclusió de l’alumnat dins i fora de l’aula.

4003020542   La cultura xinesa: què hem de saber per millorar l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen xinès

El 9/3/2023 (2 hores) de 15:30h a 17:30h. Conferència adreçada als CLIC i Tutors d’aula d’acollida.

Descripció

Conferència que pretén donar a conèixer les característiques i necessitats específiques de l’aprenentatge de la llengua catalana des de la perspectiva de l’aprenent xinès.

Objectius

Conèixer la identitat i els perfils generals i típics dels aprenents de la llengua catalana de procedència xinesa.

Comparació de les característiques fonamentals del xinès estàndard (mandarí/putonghuà) i el català

Conèixer el model d’aprenentatge dels alumnes xinesos i les estratègies didàctiques adequades per a aquesta comunitat.

Reflexionar la viabilitat i eficàcia dels materials didàctiques actuals per a l’aprenentatge dels alumnes d’origen xinès.

Presentar pautes, estratègies i bones pràctiques dins i fora de l’aula per facilitar l’aprenentatge dels aprenents de procedència xinesa.

Foto by Krzysztof Biernat