18a edició del concurs: A Internet, et creus tot el que hi veus?

Consumópolis és una plataforma educativa amb accés a informació i a activitats sobre consum responsable, que ofereix a la comunitat escolar una eina pràctica i dinàmica que contribueixi al desenvolupament integral dels consumidors actuals i del futur. Anualment es du a terme un concurs escolar per equips, amb la participació de centres educatius d’arreu de l’Estat, en què l’alumnat participa en un joc en línia i fa un treball en equip.

18a edició del concurs: A Internet, et creus tot el que hi veus?

Per participar en el concurs cal registrar-se en el web https://consumopolis.consumo.gob.es entre el 4 d’octubre de 2022 i el 22 de febrer de 2023.

Un cop inscrits, els equips participants han de fer dues activitats:

• Joc en línia. Disponible del 4 d’octubre de 2022 al 20 de març de 2023.
  • Treball en equip. Consisteix a elaborar un vídeo amb l’objectiu de convèncer l’entorn escolar, familiar i social de la necessitat d’utilitzar de forma responsable Internet, donant a conèixer les bones pràctiques en aquesta matèria. Cal penjar-lo en la plataforma entre el 10 d’octubre de 2022 i el 27 de març de 2023.

Un cop fetes les dues activitats, els equips podran presentar a l’Agència Catalana del Consum la sol·licitud de participació en la fase catalana del concurs, del 28 de març al 14 d’abril de 2023. Els equips guanyadors en la fase catalana, passaran a participar en la fase estatal.

Per a més informació adreceu-vos a l’Escola del Consum de Catalunya: aula.consum@gencat.cat.

Dubtes i preguntes freqüents

Per a quins nivells (edats) està pensat aquest concurs?
Cicle superior d’educació primària, 1r cicle d’ESO, 2n cicle d’ESO i Formació Professional Bàsica.

Quants membres té cada equip?
5 membres d’un mateix nivell de participació

Totes les activitats es fan en línia?
La primera activitat és un joc en línia amb diverses proves.
La segona activitat és un treball en equip que consisteix en la realització d’un vídeo.

Els grups treballen en un horari propi o tots els grups participants estan connectats alhora?
Els equips participants es poden organitzar per treballar en l’horari que els vagi millor.

Hi ha proves eliminatòries?
No hi ha proves eliminatòries, però en la part del joc en línia la inscripció és per equips. Els membres juguen individualment i la puntuació és per a tot l’equip.