Ciència per Nadal a Sabadell 2023

Ciència per Nadal és un projecte iniciativa de la Fundació Bosch i Cardellach, en col·laboració amb l’Ajuntament de Sabadell, que té com a finalitat familiaritzar els ciutadans amb els mètodes que fa servir la ciència per adquirir coneixement. Compta amb la col·laboració dels estudiants i professors de centres educatius de la ciutat, però està obert a tota la ciutadania. A través de la revisió de casos concrets d’adquisició de coneixement científic es pretén que els ciutadans coneguin les peculiaritats de la manera de treballar dels científics, i sobre tot, aclarir què separa el coneixement científic d’altres propostes “alternatives”, tant de moda en l’actualitat. Neix inspirat en les “Christmas Lectures” que des del 1825 celebra la Royal Institution de la Gran Bretanya i en les “Converses per entendre el món actual” organitzades per l’IES de Castellar del Vallès i té com a principal objectiu divulgar dins la societat sabadellenca els mètodes que utilitza la ciència per elaborar i validar els seus resultats.

El vessant docent del projecte es dirigeix als estudiants de centres d’ensenyament secundari de Sabadell, proposant-los treballar algun aspecte del tema escollit  tot utilitzant  la metodologia científica. Aquest treball es realitza durant el primer trimestre de curs i compta amb l’assessorament d’un ponent científic del tema escollit. El treball conclou en un acte públic on es presenten els resultats dels treballs realitzats i en el que el ponent imparteix una conferencia i respon a les preguntes de l’alumnat.

L’acte central serà el pròxim dilluns 18 de desembre a les 10.00 del matí a l’Auditori de Can Balsach. Amb presentacions sobre l’evolució de l’Univers d’estudiants d’instituts de Sabadell. I la xerrada l’evolució de l’Univers, a càrrec de la Dra. Carme Jordi. Catedràtica d’Astronomia de la Universitat de Barcelona.

El dia 21 de desembre a les 19.00h es realitzarà una conferència – col·loqui oberta al públic a càrrec de la Dra. Carme Jordi, l’Univers on vivim, com és? Com era? Com serà? a l’Auditori de la Fundació Bosch i Cardellach.

Cartells anunciadors 2023