Ràdio a l’escola: 100 anys explicant històries”

Aquest 2024 celebrem els 100 anys de la ràdio a Catalunya, amb l’objectiu de commemorar i destacar el paper fonamental que ha tingut en la difusió de la cultura, l’entreteniment i la informació al llarg del segle XX i XXI.

És per això que, avui 13 de febrer, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de la Ràdio, s’emetrà el programa radiofònic en obert Cent anys explicant històries, que recull els treballs realitzats els darrers mesos pels centres que s’han sumat a la preparació i enregistrament d’una peça sonora basada en un conte, llegenda o relat popular.

Quatre centres educatius de la nostra zona, han participat en aquesta activitat col·laborativa: l’Escola Cifuentes, el Centre Educatiu Jaume Viladoms i l’Institut Vallès de Sabadell i el Centre de Formació d’Adults L’Olivera de Sant Quirze del Vallès.

Us presentem les seves produccions! En el següent enllaç, hi trobareu llegendes, contes i històries de producció pròpia, cadascuna amb la seva personalitat i el seu estil.

Tothom que vulgui podrà escoltar en directe el programa en aquest enllaç.

Amb l’emissió d’aquest programa el Departament d’Educació se suma al recull d’actes que s’estan organitzant per commemorar i destacar el paper fonamental que aquest mitjà ha tingut en la difusió de la cultura, l’entreteniment i la informació al llarg del segle XX i XXI.