Festa Major confinada

“Infants, joves, famílies, docents i resta d’agents educatius. Esperem que esteu tots bé.

A causa de la situació excepcional que estem vivint, enguany no podrem celebrar la festa major com ens agradaria. És per això que des del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) s’ha iniciat una proposta per a tots els escolars de la ciutat que vol apropar-nos, tot i el confinament.

Us animem a participar-hi! Feu servir la vostra imaginació, però sobretot celebreu la festa major! Entenem que l’alumnat de secundària té altres prioritats en aquest moment de curs. Però si vol sumar-se a la iniciativa, també hi és convidat. Tots formem part del Pla Educatiu d’Entorn!

Des del PEE s’ha dinamitzat durant uns quants cursos l’activitat “Acompanyament a l’Eixideta”, gràcies a la col·laboració de l’entitat Guixanet i de Quàlia. Consisteix en la realització de tallers de danses tradicionals als centres escolars per portar elements del bestiari (capgrossos i gegants) i aprendre ball de bastons. Culmina amb l’acompanyament a la figura de l’Eixideta durant la cercavila del divendres de la festa major de Tàrrega.

Enguany, havien de realitzar l’activitat els centres de Primària, com sempre, i també l’Escola Alba, com a novetat. Doncs bé, aquesta festa major a casa, iniciativa que neix de centres educatius i que comparteixen amb la resta d’agents del PEE per impulsar-la en xarxa, és una alternativa a aquest acompanyament a l’Eixideta, amb el nostre toc personal i sempre amb la il·lusió de celebrar la nostra festa més popular.

L’Escola Municipal de Música de Tàrrega també se suma a la iniciativa i ens fa arribar la seva proposta festiva. Així, de cara a la festa major l’EMMT penjarà vídeos amb col·laboracions fetes aquests dies entre els seus alumnes i músics targarins. On els podem trobar? A l’Espai Confinat que ha creat l’escola i que es pot consultar a la seva web, hi trobarem vídeos de la feina feta pels seus alumnes tocant junts des de casa durant aquests dies de confinament: https://www.escolamusicatarrega.org/ Si voleu visitar-la, ja hi ha penjats vídeos molt xulos. L’EMMT també ha posat en funcionament el seu canal de Youtube: https://www.youtube.com/user/EscolaMusicaTarrega

Trieu l’acte de festa que vulgueu i sobretot que passeu una bona festa major! Tot anirà bé!”