Full informatiu nº 157 març 2022

XXI Premi Antoni Quintana i Marí

La Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT), amb l’objectiu de despertar l’interès per l’estudi i la recerca de la història de la ciència i de la tècnica entre els estudiants d’ensenyament secundari, aviat convocarà el XXI Premi Antoni Quintana i Marí, per a treballs de recerca d’ensenyament secundari obligatori i postobligatori.

Podeu consultar les bases del premi de l’anterior convocatòria a l’enllaç:

El termini de presentació dels treballs serà a finals del mes de setembre de 2022, la data exacta de termini i el formulari per lliurar els treballs es faran públics a finals d’abril.

Physicat: concurs de física

Ja us podeu apuntar al Physicat, el concurs de resolució de problemes de física en equip adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO.

El període d’inscripció acaba el 9 de març. Pots consultar tota la informació del funcionament del concurs, el temari i inscriure’t a:

UNICEF – Parlem de мир

L’escalada bèl·lica a l’est d’Europa ens pot semblar un conflicte llunyà, però no ho és tant quan als nostres centres educatius hi ha nens i nenes d’origen rus o ucraïnès. Et proposem algunes idees per abordar aquesta qüestió des d’una perspectiva de clima escolar i salut mental i recuperem tres activitats adreçades a cada etapa per parlar de la PAU, en majúscula. Les trobaràs aquí

1a JORNADA INTERNACIONAL IMPLICA’T +

El proper dissabte, dia 26 de març de 2022 a Lleida, de 09.00 a 14.00 hores, es durà a terme la 1a Jornada Internacional Implica’t + – 5a Jornada d’Escoles Solidàries en format presencial. També hi ha la possibilitat que pugui seguir-se virtualment.

El grup de treball Implica’t +, vinculat al PFZ del Segrià, celebra el 10è aniversari amb la seva ferma intenció de construir un projecte interdisciplinari per treballar els Principis de la Carta de la Terra i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 a les aules, des d’una perspectiva transversal en totes les etapes educatives.

Més informació i inscripció: 1a Jornada Internacional Implicat’ + – 5a Jornada d’Escoles Solidàries

CESIRE – NOU CATÀLEG:  ACCÉS A LA RECERCA I EVIDÈNCIES D’ÈXIT EDUCATIU.

S’ha publicat a la pàgina web del CESIRE continguts del catàleg 1 Accés a la recerca i evidències d’èxit educatiu.

Per començar us oferim dues iniciatives. La primera fa referència al monogràfic sobre La conversa com a motor de l’aprenentatge amb sentit. Amb l’objectiu de presentar pràctiques educatives on la conversa és el centre de l’aprenentatge i de recollir l’opinió dels experts, hem programat un cicle de conferències. En aquest enllaç trobareu més informació i l’accés directe a la inscripció.

A través de la segona iniciativa, Què es diu sobre…?, volem acostar als docents algunes idees claus sobre l’aprenentatge proposades per organismes educatius i també les conclusions de recerques educatives.

CIÈNCIA CIUTADANA

La Xarxa d’Escoles Verdes ofereixen dues activitats formatives adreçades a Escoles Verdes.

Una dirigida als centres d’Educació Primària i una altra per als centres de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius. Ofereixen un taller en format virtual teòric-pràctic sobre ciència ciutadana i com aplicar-la en la construcció de projectes transversals vinculats al coneixement i millora de l’entorn natural i de la biodiversitat.

Les dues activitats formatives van adreçades a Escoles Verdes. La inscripció romandrà oberta fins al 14 de març.

Inscripció Primària (15 i 22 de març). Horari 17.30 a 19h.

Inscripció ESO, BATX, CF (17 i 24 de març). Horari de 17.30 a 19h

La formació coincideix amb la publicació de la guia ‘Ciència ciutadana i natura. Un repte per l’educació per la sostenibilitat’.

8 DE MARÇ – DIA INTERNACIONAL DE LES DONES

Recull d’activitats  per treballar amb l’alumnat el Dia Internacional de les Dones: