Full informatiu 117 octubre 2019

El Concurs BBVA de Dibuix Escolar es va instituir l’any 1982 i té per objectiu servir d’estímul per desenvolupar les habilitats i capacitats dels alumnes de primària en l’àmbit del dibuix i la il·lustració, a la vegada que llegeixen en català i aprenen sobre diverses temàtiques.

Amb aquesta iniciativa, els mestres poden treballar els contes al centre docent des de vessants tan diverses com la plàstica, la llengua catalana i els valors socials i cívics.El concurs està obert als alumnes de totes les escoles d’educació primària, així com les d’educació especial, de Catalunya. Més informació

Del 8 al 17 de novembre se celebrarà a Catalunya la 24a Setmana de la Ciència.

Durant la Setmana de la Ciència se celebraran tot un munt d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats al teu abast.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són, d’una banda, la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, i, de l’altra, diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement. Més informació.

L’entitat Òmnium (Segarra-Urgell) encomanà un projecte a la Companyia Cassigalls que, inspirada en la seva poesia, fa una acurada aproximació a l’obra, el compromís i l’esperit de Jordi Pàmias.

Es tracta d’un recital audiovisual on es combina imatge, so, música en directe i una treballada escenografia teatralitzada que el dia de la seva estrena va fer gaudir i fins i tot emocionar els presents.

El podreu escoltar el proper divendres 15 de novembre a les 21h al Teatre Ateneu.

El Premi Sambori és l’únic premi de narrativa en català dirigit als centres educatius dels Països Catalans.

Va dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat de tots els Països Catalans i té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.

La participació, en aquest premi, ha anat en augment any rere any i en l’edició passada es va arribar a la participació total de 130.000 alumnes, una xifra que el converteix en el premi literari escolar amb més participació d’Europa. Bases del concurs.

Per què un Congrés dirigit a joves estudiants de Batxillerat? Perquè aquest Congrés comparteix els objectius del Batxillerat en l’assoliment de la Competència personal i interpersonal i en el Coneixement i interacció amb el món.

L’alumnat ha de fer la inscripció al centre de secundària on està inscrit/a a través del seu tutor/a.

L’Ajuntament de Tàrrega confia en que l’alumnat que està cursant Batxillerat a Tàrrega aconseguirà bona part d’aquests objectius en un futur. El Congrés vol ser un recurs més en aquesta direcció.

Accés al Programa.