El Pla Educatiu d’Entorn de Tàrrega 0-20 comença el curs amb propostes obertes a tota la comunitat educativa de la ciutat

Aquest proper dilluns els centres de Primària, l’Escola Alba i l’Escola de Música Municipal de Tàrrega comencen el projecte “Pim Pam Tàrrega Brass Band”, inclòs dintre del Pla Educatiu d’Entorn Tàrrega 0-20. Els alumnes faran les seves classes de música a l’EMMT amb el seu docent,  juntament amb els professors de vent-metall de l’EMMT.

Amb aquest projecte es pretén apropar l’Escola de Música a la ciutadania i oferir l’oportunitat a tots els nens i nenes de la ciutat de tocar un instrument i formar part d’un grup de música. I mostra com els docents de diferents institucions treballen de manera coordinada per assolir un objectiu comú: millorar l’èxit educatiu dels infants i joves del municipi, i reduir l’abandonament escolar.

És un exemple del plantejament organitzatiu del PEE de Tàrrega 0-20, que convida a participar en comissions de treball els agents educatius per coordinar accions orientades a donar suport a aquest alumnat i les seves famílies. S’iniciaran tallers per donar suport a la tasca educativa, tallers per fomentar la participació de les famílies, promoció de la participació en activitats d’educació no formal (a través de la creació d’itineraris formatius i foment del servei comunitari), dinamització de les biblioteques com a espai de trobada, accions d’acollida (cursos en llengua d’origen com el que s’inicia dilluns 23 de setembre, amb gran èxit de participació) i actuacions que promoguin hàbits saludables (com les activitats al voltant de la Setmana de la Mobilitat que han tingut lloc recentment).

Volem agrair la col·laboració que s’està produint amb centres i serveis educatius, l’Ajuntament, departaments de la Generalitat, altres institucions, i les entitats del lleure, esportives i culturals del territori, ja que fomenta el treball en xarxa i afavoreix una presa de decisions més rica i variada.

I alhora volem felicitar a tots el agents que enceten aquest projecte pel seu compromís i il·lusió, i desitjar-los molt d’encert en aquesta aventura i un bon curs 2019-20.