El sexismo en la publicidad

Jennifer Andrea Gaviria LoyTítol:          ¿Exhibir es vender? El sexismo en la publicidad actual
Autor/a:     Jennifer Andrea Gaviria Loy
Tutor/a:      Anabel Sáiz
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Llengua
Centre:       Ins Jaume I
Localitat:   Salou

Objectius:
  1. Observar fins quin punt el masclisme està present en la nostra societat.
  2. Adquirir més coneixement sobre qüestions formals com la llengua, la retòrica i la imatge.
  3. Comprovar si el masclisme està present en els joves.
El procés:

Un cop establert el tema del meu treball, primer, em vaig informar i orientar sobre el tema. Era molt important saber que és la publicitat, com ha sorgit i els trets que la caracteritzen per després poder seguir amb la segona part que és la part pràctica, on es van analitzar 20 anuncis amb un esquema concret per extreure’n conclusions sobre si el masclisme hi és present als anuncis. I per últim, la tercera part que és formada per una encuesta que es va realitzar als alumnes de 4rt de la ESO.
La principal dificultat va ser a l’hora de analitzar els anuncis perquè hi havien molts coneixements de llengua dels quals mancava.

Conclusions:

Una vegada acabat el treball, les conclusions van ser molt satisfactòries ja que aclarien la hipòtesi principal i és que, actualment, les marques comercials continuen utilitzant el sexisme en els seus anuncis; sobretot les d’alt reconeixement. Finalment, va ser molt impactant constatar en l’enquesta que els nois estan molt més segurs que continua havent-hi masclisme en la publicitat actual que les noies.

Bibliografia:
  • Victoria Sau. Diccionario Ideológico Feminista. Icaria Editorial
  • M.S Sacristán. Publicidad y género: propuesta, diseño y aplicación de un modelo de análisis de las metáforas de género en la publicidad impresa en lengua inglesa. Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes
Presentació:

Fotos:

 

Foto 1.- Anunci sexista: Dolce & Gabbana – ‘Gang rape’ (violació en grup)
Espai web: