L’assetjament escolar

Àrea:          Periodisme
Centre:       Ins Joan Guinjoan i Gispert
Localitat:   Riudoms

1. Saber tot el que comporta la paraula bullying.
  2. Investigar sobre l’origen del bullying.
  3. Saber les conseqüències amb les que et pots trobar i si hi ha possibles solucions.
  4. Analitzar si a les escoles el bullying es treballa.
  5. Saber si els nens tan com de l’escola com de l’institut estan conscienciats i veure com han d’actuar les escoles davant d’un cas d’assetjament escolar.

Per documentar-me, la majoria de la informació la vaig poder extreure a partir de llibres que tracten sobre el bullying, indicats a la bibliografia. També vaig obtenir informació de diferents pàgines web, indicades a la webgrafia, i sobretot vaig poder treure molta informació a partir de les entrevistes realitzades i parlant amb gent implicada en el tema.
La part pràctica la vaig poder realitzar ja que vaig tenir la sort de realitzar l’estada a l’empresa a una escola de Riudoms, on vaig poder treballar amb els nens.
Una de les grans dificultats va ser poder trobar nois i noies víctimes i assetjadors que volguessin ser entrevistats. Però finalment vaig acabar trobant dues víctimes.

Les conclusions que en trec d’aquest treball són varies.
Per començar, fent aquest treball, no m’he n’he penedit ni un sol moment d’haver escollit aquest tema. Ja que m’ha ajudat a pensar en moltes situacions que potser he vist i no he volgut fer res al respecte.
També m’he adonat que és per culpa d’això, de no fer cas, per que es produeixen tants casos d’assetjament escolar.
També, sí que puc afirmar que seguirà sent un tema tabú, tan per les víctimes, com per els assetjadors, com per les seves famílies. I això no sembla que hagi de canviar, de moment.
També puc afirmar doncs que podem començar a parlar d’assetjament escolar aproximadament després d’acabar l’etapa d’infantil. Abans, és bastant complicat trobar algun cas.
Entre 6è i 4rt vaig veure que no hi ha moltes diferències, de fet, tendeixen a pensar bastant igual.

• JERÓNIMA TERUEL ROMERO. Estrategias para prevenir el bullying en las aulas.. Piramide
  • NORA RODRÍGUEZ. Stop Bullying. Rba libros
  • WILLIAM VOORS. Bullying. El acoso escolar.. Oniro,
  • MAYTE RODRÍGUEZ LÓPEZ. Acoso Moral: Mobbing. Cep
  • MARIE-FRANCE HIRIGOYEN. El acoso moral. paidos iberica
  • JAVIER RICOU. Acoso escolar. Rd editores
Vídeo:

Fotos:

Foto 1.- Realitzant una part de la paràctica. Vaiig llegir un conte anomenat, “Vermell o per què el bullying no és cap broma”.
Foto 2.- Aula on vaig realitzar l’estada a l’empresa.