Els delictes a Internet

Elena Mora CapdevilaTítol:          Els delictes a Internet que afecten els adolescents.
Autor/a:     Elena Mora Capdevila
Tutor/a:      Ambròs Domingo
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Psicologia i Sociologia
Centre:       Ins Torredembarra
Localitat:   Torredembarra

1. Refutar o afirmar la meva hipòtesi mitjançant les enquestes realitzades a pares d’adolescents i a adolescents.
  2. Crear una pàgina Web preventiva davant d’aquests delictes. Per porteriorment penjar-la a la web de l’institut

Hi ha una diferencia substancial en la concepció i percepció d’aquests delictes entre pares d’adolescents i adolescents.

En un primer moment vaig pensar que m’havia equivocat en el tema escollit però finalment vaig complir tots els objectius.
1- Plantejarme una hipòtesi.
2-Marcar els objectius del treball.
3-Cercar informació teòrica.
4-Fer les enquestes i enviar-les a la mostra que es volia anàlitzar, per poder refutar o afirmar la meva hipòtesi.
5-Crear la pàgina web de tipus preventiu davant d’aquests delictes.
6-Conclusions.

En un primer moment vaig trobar moltes dificultats a l’hora de planejar aquest treball de recerca, ja que creia que m’havia equivocat amb el tema escollit i trobar informació sobre aquestes pràctiques delictives era bastant complicat, però finalment amb aquest ampli projecte he profunditzat molt els meus coneixements sobre les conductes delictives que existeixen a Internet, amb les seves característiques, les seves conseqüències penals o els seus riscos entre d’altres. Gràcies a tota la informació cercada i estudiada sóc més conscient dels perills que hi ha en l’actualitat a l’àmbit de les xarxes socials i Internet, i aquest coneixement és molt útil avui dia.
Aquest treball ha complert els dos objectius plantejats des del primer moment; Primerament el que es volia fer era refutar o afirmar la hipòtesi plantejada “Existeix una diferència substancial entre adults i adolescents, o també entre pares i fills, de la concepció d’aquests delictes i de la percepció de la gravetat d’aquestes conductes.” Gràcies a les enquestes que s’han realitzat tant a adolescents, com a pares d’adolescents, la hipòtesi ha sigut refutada, ja que la percepció i la concepció d’aquests delictes entre els dos grups enquestats és gairebé la mateixa, encara que amb algunes diferències. Aquests resultats no eren els esperats, ja que en un primer moment semblava que els joves serien menys conscients dels perills que pot arribar a tenir una mala utilització del ciberespai.
El segon dels objectius és un dels més importants, conscienciar a la resta dels adolescents sobre aquests delictes que estan molt presents avui dia. Això es volia aconseguir mitjançant una pàgina web, la web ha estat creada amb èxit, amb una part pràctica (Un test), on els joves poden informar-se sobre la seva susceptibilitat davant dels delictes a Internet. I una part teòrica on poden ampliar el seu coneixement sobre els delictes més destacats que succeeixen a la xarxa. Aquesta pàgina té com a objectiu principal la prevenció dels delictes a Internet entre els més joves.
La finalitat de la web és aconseguir estar penjada a la web de l’ institut Torredembarra, perquè un gran nombre de joves alumnes puguin estar informats sobre aquestes pràctiques delictives, però això encara no s’ha pogut realitzar.
En conclusió, tot i que al principi va ser difícil orientar-se, dins d’aquest extens tema, els delictes que hi ha a Internet, tots els objectius que s’han proposat en aquest treball de recerca s’han realitzat exitosament.