Comparació dels models educatius al Camp de Tarragona

Eva Magaña HerreroTítol:          Comparació dels models educatius al Camp de Tarragona
Autor/a:     Eva Magaña Herrero
Tutor/a:      Elisenda Armengol
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Llengua
Centre:       Ins Jaume Huguet
Localitat:   Valls

1. Conèixer i descriure el sistema educatiu català.

2. Comparar els diferents tipus d’escoles catalanes.

3. Analitzar els aspectes de millor qualitat de cada model educatiu.

4. Concloure quin model educatiu és més eficaç.

5. Aprendre sobre el món de l’educació ja que m’ajudarà a endinsar-me a la meva vocació.

Els alumnes de les escoles rurals treballen més en equip.
Els alumnes de les escoles rurals tenen més vivència amb l’entorn natural.
Els alumnes de les escoles rurals tenen menys deures.
Els alumnes de les escoles privades o concertades no tenen millors rendiments.
Els alumnes de les escoles privades o concertades fan menys activitats a la natura.
Les escoles concertades tenen més tecnologies incorporades a l’aula.
Els pares dels alumnes d’escoles concertades i privades tenen menys relació amb els mestres dels deus fills/es.
Els alumnes d’escoles concertades i privades fan més exàmens.
Els mestres tenen més llibertat de treball a les escoles públiques.
En general, els mestres creuen convenient els deures.

He volgut desenvolupar les meves hipòtesis partint d’idees generals a més concretes. He estudiat com està organitada l’educació al Camp de Tarragona a partir d’una base teòrica i entrevistes a professionals d’aquest àmbit. La meva part pràctica s’ha basat en entrevistes a nou escoles, en cada una d’aquestes he entrevistat a:dos alumnes de tercer de primària, dos alumnes de quart de primària i dos mestres de qualsevol tipologia. Obtenint així un total de cinquanta-quatre entrevistes.

CONLUSIONS ALUMNES:
Als alumnes d’escola concertada els agrada menys anar a l’escola que als alumnes d’escola pública.
Hi ha més percentatge d’alumnes d’escola pública que troben fàcil el que estudien.
Els alumnes d’escola concertada rebutgen l’assignatura de religió i prefereixen les de modalitat artística mentre que els alumnes d’escola pública rebutgen la llengua castellana i prefereixen les matemàtiques.
Els alumnes d’escola concertada tenen una mica més de deures que els alumnes d’escola pública.
Els alumnes d’escola pública fan més activitats fora de l’aula que els alumnes d’escola concertada.
Els alumnes d’escola concertada treballen més en equip que els alumnes d’escola pública.
Les aules d’escoles concertades disposen de més material tecnològic a l’aula que les aules d’escoles públiques.
La relació dels alumnes amb els mestres no depèn del tipus d’escola.
Els alumnes d’escola concertada surten més cansats que els de l’escola pública.
CONCLUSIONS MESTRES:
L’accés dels mestres a les escoles privades és més reduït.
En general, els mestres mostren una actitud renovadora envers l’educació.
Les aules de les escoles concertades estan equipades amb més tecnologies que les aules de les escoles públiques.
L’avaluació ha de ser contínua i s’han de tenir en compte molts aspectes a partir de l’observació directa del dia a dia.
La majoria de mestres troben convenients els deures en mesura, els mestres d’escola pública són més propers a no posar-ne.
Tant en escoles públiques com concertades, els mestres tenen bona relació amb els seus alumnes.
En general, tots els mestres tenen contacte directe amb els pares, encara que aquest contacte és més freqüent en escoles petites.
Totes les escoles, tant públiques com concertades, apliquen correctament estratègies als alumnes amb dificultats d’aprenentatge.
Els mestres d’escola concertada reparteixen més el pes de les assignatures que els mestres d’escola pública.
Els mestres d’escola pública anteposen més els centres on treballen que els mestres d’escola concertada.

• Domènech FranceschElogio de la Educación LentaGraó
  • Richard GerverCrear hoy la escuela del mañana: la educación y el futuro de nuestros hijosEdiciones SM
  • Emile DurkheimEducació i sociologiaEumo
Vídeo:

Fotos:

1.- Escolanova21
2.- Pla educatiu d’entorn
3.- Projecte educatiu de ciutat
4.- “The flipped classroom”