El procés de separació

Paula Martínez CaballeroTítol: El procés de separació: crisi dins del sistema familiar i conseqüències negatives per als fills
Autora: Paula Martínez Caballero
Tutora: Gemma Santa Bárbara Peiró
Modalitat: Humanitats i Ciències Socials
Àrea curricular: Llengües clàssiques
Centre: Ins Torreforta
Localitat:
Tarragona

Objectius:

Els objectius d’aquest treball són: conèixer les diferents situacions derivades del procés de separació, quines són les conseqüències emocionals que provoquen en els nens i quins tipus de teràpies i intervencions familiars es poden aplicar per a aquest tipus de conflicte familiar.

Hipòtesi:

El procés de separació té conseqüències emocionals negatives per als nens, no obstant això, hi ha diferències individuals derivades del tipus d’afrontament que ofereix la  família davant d’aquesta crisi.

El procés:

La metodologia del meu treball ha estat la següent: en primer lloc, vaig fer la recerca d’informació teòrica, desprès l’anàlisi d’aquesta informació i, finalment, l’elecció dels punts que m’han semblat més importants.

Conclusions:

En acabar el meu treball, podem dir que vaig aprendre molts conceptes jurídics derivats del procés de separació/divorci i al mateix temps també vaig poder conèixer com està estructurada la família, quines són les diverses tipologies i, sobretot, l’evolució al llarg del temps tant en la familia, com en la parella i en la separació. A part de la teoria, també vaig sentir molta satisfacció en la part pràctica ja que em vaig centrar en el cas de la meva cosina i al conèixer el cas, ho vaig poder explicar detalladament i amb molta seguretat.

Bibliografia: