Les relacions polítiques a la Guerra Freda

Ins Sant Pere i Sant Pau - Laura Quiñones LópezTítol: Les Relacions polítiques a la Guerra Freda
Autora: Laura Quiñones López
Tutor: Miquel Perelló
Modalitat: Ciències socials i humanístiques
Àrea curricular: Història
Centre: Ins Sant Pere i Sant Pau
Localitat: Sant Pere i Sant Pau, Tarragona

Repassar alguns dels successos més destacats a nivell polític a l’inici de la guerra freda i amb això les relacions que van haver entre el Bloc Soviètic i el Bloc Occidental, també entre els seus principals protagonistes com: Iosef Stalin, Winston Churchill i Roosevelt entre altres.

Conscienciar sobre que la realitat que coneixem avui dia és així per una sèrie de successos històrics que han hagut anteriorment i han condicionat la situació actual.

Primer de tot vaig ficar-me a buscar informació sobre les guerres mundials i el context històrics, a més dels personatges que apareixen en aquest treball. Després vaig fer una cronologia sobre les conferències que van tenir lloc i els fets destacats i vaig començar a redactar. Finalment quan ja el tenia força acabat, vaig concretar l’índex i per últim vaig mirar com podia treballar la part pràctica del treball.

Aquest treball de recerca ha resultat un projecte molt interessant per mi. El tema escollit considero que ha estat genial per dues raons: la primera és perquè a l’hora de treballar-lo m’ha permès descobrir moltíssimes coses a més del propi treball. La segona perquè he trobat, personalment, molt interessant saber una mica més sobre com hem arribat al panorama internacional actual. Però principalment amb aquest treball, he après per exemple com unes poques persones tan diferents poden arribar a determinar tant el destí d’un número tan elevat de persones. He aprés també moltíssim sobre les principals ideologies que han destacat al segle XX, les quals són, en part, algunes de les bases de la societat que coneixem avui dia. També m’ha permès entendre millor l’actualitat, perquè per saber qui som, hem de saber d’on venim i efectivament, una bona part del panorama internacional és producte d’accions que s’han realitzat al passat. També penso que una de les conclusions que he tret amb això, és que seguim sent iguals que al segle passat: el món segueix sent mogut pels interessos i uns pocs segueixen tenint la clau per decidir el destí de tota la resta. Que aquests pocs estan on estan gràcies a un munt de gent de la qual molta creu en ells, i alhora defensen una mateixa ideologia, llavors es produeix una injustícia que malhauradament segueix vigent: aquests caps tenen una gent al darrere gent que els segueix, i aquesta gent es baralla amb gent d’altres ideologies perquè pensen que la seva és la millor. Totes aquestes persones lluiten ja sigui debatint o en guerres perquè després els caps amb qui es senten representats actuïn segons els seus interessos i no pel que sigui millor pels qui han lluitat i per la societat. Per últim, he tornat a veure que moltes vegades no hi ha bons ni dolents, perquè ni els bons són tan bons ni els dolents són tan dolents.