Presentació conte “El viatge de la Polla”: Un èxit

Dilluns 16 de setembre a les sis de la tarda va tenir lloc l’acte de presentació del conte infantil “El viatge de la Polla”. Va ser presentat per Natàlia Olaya, membre del Grup de Treball de Festa Major Petita de l’Agrupació Seny Major i del Seminari de Cultura Popular a les Escoles del Servei Educatiu de la Segarra, amb la participació del Sr. Ramon Augé, Paer en Cap; Rat Mas, il·lustradora i Anna Domenjó, dissenyadora gràfica. Durant l’acte es va agrair l’assistència del públic i la col·laboració de la Paeria de Cervera, l’Institut d’Estudis Ilerdencs i la Diputació de Lleida per fer possible la publicació del conte. També hi va haver un agraïment especial per la Maite Puig, correctora lingüística i pel Ball de Diables de Cervera Carranquers que va cedir per l’ocasió el bestiari festiu i les titelles gegants, algunes de les quals són obra de la desapareguda Confraria d’Animació “La Matraca”.
L’element principal i el moment més esperat de l’acte va ser el contacontes a càrrec de la Rosa Maria Caballol que va atraure al públic tot fent-lo partícip de la història.

La narradora, amb la seva maleta viatgera, va explicar el llarg viatge pel món que fa la Polla juntament
amb els personatges que es va trobant pel camí fins que retorna a Cervera. La Polla és una bèstia de foc del Ball de Diables de Cervera Carranquers que simula una polla d’aigua i els personatges que hi apareixen són la Mort, la Titella Africana, la Titella Blava, la Cuca Matraca, la Tarasca, el Carranco, la Cuca de Cervera, el Paller i el Mussol. El format va ser molt dinàmic i divertit i va comptar amb la participació d’alguns nens i nenes que van ser protagonistes a través d’unes màscares dels diferents personatges realitzades per Xavi Miret.

A continuació, van visitar l’interior de l’església de Sant Domènec on hi havia exposats tots aquests elements. A més, van gaudir d’un berenar i un obsequi i van poder comprar el conte i la samarreta de la Festa Major Petita.
Tot això sorgeix del Grup de Treball i del Seminari amb l’objectiu de divulgar i apropar la cultura popular als més petits. Des de l’any 2010, s’han realitzat diverses activitats i projectes dels quals es destaca la celebració de la Festa Major Petita i el projecte educatiu transversal basat en tres propostes pedagògiques (Festa Major del Sant Crist, la Festa Major del Santíssim Misteri i Corpus) que es desenvolupa a les escoles del municipi. Cal destacar que, aquest projecte va tenir el reconeixement del Premi Baldiri i Reixac.
“El viatge de la Polla” és el primer llibre infantil que publiquen i actualment estan treballant
per dur a terme altres propostes molt interessants, entre elles, una amb l’Àrea de Pediatria
del CAP de Cervera.
Popular a les Escoles del Servei Educatiu de la Segarra