Resultats Semifinal Lectura en Veu Alta

Resultats de la Semifinal XVII Certamen de Lectura en Veu Alta-La Segarra

El passat mes de març es va portar a terme la Semifinal del Certamen de Lectura en Veu Alta a La Segarra. Aquesta edició ha estat especial per dos motius:

• Per raons d’organització del propi certamen, estem contents/tes d’haver acollit a la Segarra alumnat de secundària de l’institut de Mollerussa IV en les categories de Corsaris i Tropa de Corsaris.
  • El certamen no es va poder realitzar de forma presencial degut a la situació sanitària del moment. Tot i això hem pogut gaudir del mateix telemàticament.

Els centres van enregistrar al seu alumnat llegint seguint uns protocols establerts. Aquestes gravacions són les que el jurat va valorar a l’hora de decidir quin alumnat premiar.

Per poder fer partícips a l’alumnat i tota la comunitat educativa aquest bonic acte, i per compensar la “fredor del format telemàtic”, es va enviar als centres un vídeo-presentació ple de sorpreses.

En aquesta presentació l’alumnat participant hi va descobrir els i les guanyadores d’aquesta semifinal, van poder sentir les veus del jurat que els hi van regalar unes paraules de felicitació i valoració ben emotives; i com a detall sorpresa, també hi van trobar missatges dels autors dels llibres que havien llegit: Mikel Valverde, Jordi Sierra i Fabra i Àngel Burgas.

El jurat de les semifinals va ser integrat per membres del món de l’educació i la cultura de la comarca de La Segarra i el Pla d’Urgell:  Pilar Lapuerta (directora de la Biblioteca de Guissona), Alba Bañeres (Assessora de Llengua, Interculturalitat i Cohesió social del Pla d’Urgell) i Jaume Rossich (vinculat al món de l’ensenyament, la cultura i el teatre, a través de la Passió de Cervera).

Els guanyadors d’aquesta Semifinal han estat:

• Grumets vermells: Carla Castells Argerich, del centre educatiu Escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot, de Guissona.
  • Grumets verds: Emma Gabriel Allué, del centre educatiu Escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot, de Guissona.
  • Timoners: Miruna Dan, del centre educatiu INS Guissona, de Guissona. País d’origen: Romania; data d’escolarització a Catalunya: setembre/2019.
  • Corsaris: Aynara Perona Salvia, del centre educatiu Institut Mollerussa IV, de Mollerussa.
  • Tropa de Corsaris: Elsa Cortada Soriano, Guim Moya Magrans i Abdel Taouil Ballach del centre educatiu INS Guissona, de Guissona.

Remarcar que guanyadors i guanyadores, ho han estat tots i totes, ja només pel fet de participar, i la veritat el nivell d’aquest any ha estat força alt, certament el jurat no ho ha tingut gens fàcil, per tant l’enhorabona a tots i totes, així com també voldríem fer extensiva aquesta felicitació al professorat que ha estat darrere guiant-los, incentivant la lectura i transmetent entusiasme i projecció per la llengua catalana.

Tots els alumnes participants en les semifinals van rebre un llibre i un diploma, i els guanyadors, a més, l’oportunitat de seguir en la següent i decisiva fase del certamen, i proclamar-se guanyadors en la seva categoria. Esperem tinguin molta sort!