Lliurament Premi Sambori Òmnium a Cervera

El passat dissabte 17 de març, va tenir lloc a l’Auditori de Cervera, el lliurament del 15è premi Sambori Òmnium de narrativa escolar de la Segarra i l’Urgell. Enguany, degut a la situació per la Covid-19, el lliurament dels premis de la demarcació de Ponent s’ha fet per seus, amb totes les mesures sanitàries oportunes.

Premiats Segarra-Urgell

Aquest premi té per objectiu promoure l’ús literari del català a les escoles i instituts del Principat, la Franja, Andorra i Catalunya Nord, des de primària fins a batxillerat i cicles formatius. La convocatòria inclou tots els centres educatius públics, concertats i privats.

En la fase territorial de Ponent aquest any, han participat un total de 24 centres educatius, que han seleccionat 122 escrits. D’aquests 24 centres, 6 eren de l’Urgell i 5 de la Segarrra, amb una aportació total de 49 treballs.

La nostra comarca hi tenia quatre premiats:

• En la Categoria de CICLE INICIAL PRIMÀRIA : 3r Premi

Jordina Solé i Vilaplana, de l’Escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot de Guissona, amb l’obra «L’Anna i el llapis»

• En la Categoria de CICLE MITJÀ PRIMÀRIA: 2n Premi

Laia Vilardosa i Solà, de l’Escola Sant Gil de Torà, amb la redacció «Un rellotge encantat»

• En la Categoria 1r CICLE D’ESO (1r i 2n): 1r Premi

Sílvia Domingo i Biosca, de l’Institut Antoni Torroja de Cervera, amb l’obra «Malson»

• En la Categoria de 2n cicle D’ESO  (3r i 4t): 3r premi

Anna Farré i Pedrós, de l’Institut Antoni Torroja de Cervera, amb l’escrit «Estimada Camamilla»

L’acte, organitzat per Òmnium Segarra-Urgell, va ser conduit per Montse Vall, que va presentar la nova junta presidida per Juli Lago i va agrair al paer en cap, Joan Santacana, l’acolliment aquest primer any, a la ciutat de Cervera. La cerimonia va comptar també amb l’actuació de Patricia McGill que va explicar tres contes, i l’acompanyament del guitarrista de Sant Guim de Freixenet, Gerard Carulla

La Fundació Sambori organitza aquest concurs des de 1998 al País Valencià. A Catalunya l’organitza Òmnium Cultural des de l’any 2006. Com a curiositat, Montse Vall durant l’acte, va explicar l’origen del seu nom: sambori (o xarranca) ve d’un joc de carrer per a nenes i nens, i va ser escollit per les associacions convocants del primer premi a València, perquè es tractava d’un joc popular que es juga a totes les comarques de parla catalana i també arreu del món.

El Premi Sambori és l’únic premi de narrativa en català dirigit als centres educatius dels Països Catalans. Hi poden participar alumnes de primària, secundària i batxillerat i cicles formatius, i té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.

Felicitem a les guanyadores de la demarcació Urgell-Segarra i a l’organització!

Animem als centres a seguir participant-hi!