Premis Baldiri Reixac 2023-2024

S’obre la convocatòria dels premis Baldiri Reixac, «Els Baldiri», els guardons anuals que, des de fa 46 anys, reconeixen i impulsen escoles amb projectes educatius que utilitzen l’art i la cultura per millorar i transformar l’educació i la societat.

Per l’escola catalana, i en català!

És evident que ens trobem davant d’una situació d’emergència lingüística. Per això, els Premis Baldiri 2023-2024 tornen a posar el focus en el català, per fer possible noves iniciatives, innovadores i transformadores, que promoguin l’ús social de la llengua catalana mitjançant llenguatges artístics. Volem contribuir, des de la creació artística, a fer que el català continuï sent una eina d’acollida, cohesió i trobada per a tota la comunitat educativa.

Fem que les arts transformin l’escola. Fem Baldiri!

Els Baldiri busquen escoles valentes, innovadores i creatives, i mestres amb il·lusió, compromís i imaginació, que preparin els infants i joves per afrontar els reptes d’aquest món canviant i contradictori a partir de l’art, la cultura i la llengua catalana. Sabem que a l’escola és on comencen els petits grans canvis, i l’art i la cultura són un motor per fer-ho possible.

A la convocatòria, oberta fins al 22 de gener de 2024, hi poden participar escoles, centres i projectes educatius d’arreu dels territoris de parla catalana -Catalunya, País Valencià, Illes Balears i Catalunya Nord-. La Fundació Carulla destinarà un total de 44.000 € en les categories següents:

• Premi Baldiri Arts i Llengua (vuit premis de 3.500€): Premi adreçat a nous projectes liderats per centres educatius o per docents que fomentin, mitjançant les arts i la cultura, l’ús de la llengua catalana en els processos d’aprenentatge i en els espais de convivència social. Han de ser projectes inèdits o bé que faci dos anys, com a màxim, que s’estiguin duent a terme.
  • Premi Baldiri Experiències (vint premis de 600 €): Premi adreçat a experiències innovadores portades a terme dins i fora de l’aula que responguin de manera creativa i a través dels llenguatges artístics i creatius als diferents reptes viscuts als centres educatius.

• Premi Baldiri Escola Transformadora (un premi de 4.500 €): Entre totes les escoles presentades a les categories anteriors, el jurat triarà l’Escola Transformadora de l’any, aquell centre educatiu innovador, creatiu i amb esperit crític, que destaqui en l’educació en la cultura, la llengua i les arts per fer front als reptes socials i culturals actuals. El centre guanyador passarà a formar part del jurat dels Premis Baldiri a l’edició 2024 – 2025

Més informació i inscripcions aquí
Descarrega’t les bases aquí