Jornada de cloenda del projecte FER

El passat dimecres 15 de juny l’alumnat de 5è de Primària de l’Escola Mestre Ramon Estadella de Guissona, acompanyat per les seves mestres M. Àngels Díaz i Sandra Verni, va anar a Solsona per participar en la jornada de cloenda del projecte FER, en format de fira, per donar a conèixer els seus 4 projectes empresarials com autèntics futurs emprenedors i emprenedores del món professional, amb l’objectiu en ment d’impulsar i dinamitzar el territori rural.

FER.Cat: Ensenyant a emprendre a les escoles rurals, és un projecte de cooperació amb la finalitat de fomentar l’esperit emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural entre els joves, per tal de contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica. FER.cat té com a públic objectiu els alumnes de 5è i 6è d’Educació Primària.

Durant el curs escolar, el projecte FER proporciona material didàctic i acompanyament a les escoles adherides al programa, en aquest cas l’escola Mestre Ramon Estadella ha dedicat 1 hora a la setmana a desenvolupar els projectes a l’aula de 5è de Primària, un treball interdisciplinari, molt enriquidor, motivador i significatiu que desperta competències com la creativitat, l’emprenedoria, la competència comunicativa i la digital, entre moltes altres.

A partir de la realitat de la seva comarca, la Segarra, estudiant les matèries primeres que el mateix territori rural els ofereix, les necessitats mediambientals i les característiques climàtiques, culturals, socials i econòmiques de la seva localitat, els i les alumnes han creat del no-res 4 idees empresarials diferents, fins a portar-les a la “realitat” i presentar-les en aquesta Fira. Els projectes desenvolupats han estat:

LOVE HOME

(imans)

Si el més antic és valuós, cuida-ho perquè és preciós

MYLAND

(ametlles garrapinyades)

Ametlles saludables, ecològiques i bones

Olors de La Segarra  AMBITIM

(ambientadors naturals)

Una olor per sentir-te millor

SAINCE

(pa)

Menja i gaudeix

Per un altre costat, un jurat professional format per experts de diferents àmbits relacionats amb l’empresa i l’educació, va visitar els diferents estands del total de 14 projectes presentats pels dos centres participants, l’escola Setelsis de Solsona i l’Escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot de Guissona. Un cop van escoltar i valorar la iniciativa empresarial de cada grup, finalment van atorgar a cada projecte la menció corresponent, remarcant el punt fort de cada grup empresarial, per tal de posar en valor cada iniciativa presentada.

La Sra. Dolors Vila, cap de l’Oficina Comarcal de la Segarra del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, va fer l’entrega als alumnes de l’escola Ramon Estadella de Guissona de les mencions especials per a cadascuna de les iniciatives empresarials que van presentar.

La Sra. Dolors Vila cap de l’Oficina Comarcal de la Segarra del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, va fer l’entrega als alumnes de l’escola Ramon Estadella de Guissona de les mencions especials per als aspectes destacables de cadascun dels projectes que van presentar, en aquest cas la menció a la iniciativa més innovadora va ser pel projecte dels ambientadors naturals “Olors de la Segarra”, el projecte més territorial per la idea empresarial d’elaboració de pa artesà km0 “SAINCE”, el més col·laboratiu al projecte dels imans “Love Home” per promocionar la Bella IESSO, i al que va comunicar millor la seva iniciativa al projecte d’amettles ecològiques garrapinyades “Myland”.

El projecte FER.Cat està coordinat pel Consorci GAL Noguera Segrià Nord i finançat per fons FEADER i pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. Les escoles que tinguin interès a formar part del projecte FER es poden inscriure a través de la seva web o poden sol·licitar informació al Consorci GAL Noguera Segrià Nord (tel. 973 448 933).

Per altra banda, si algun centre vol més informació, el dia 28 de juny hi haurà una sessió informativa en línia, dirigida als equips docents dels centres en la qual s’explicarà el projecte i experiències de mestres. Per tal de rebre l’enllaç de la sessió cal inscriure’s a https://www.futursemprenedors.cat/sessio-informativa-fer-curs-22-23.