Final Fem Matemàtiques a Cervera

El Fem Matemàtiques és un concurs en el qual participen alumnes des de 5è de primària fins a 4t d’ESO i que organitza la FEEMCAT (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya).

Consta d’una primera fase que es realitza a cada centre, una segona fase que la realitza cada associació que forma Feemcat (en aquest cas és Lleimat i es va realitzar el passat 20 d’abril a Lleida) i una fase final que aquest any se celebrarà a l’institut Antoni Torroja de Cervera el dissabte 18 de maig de 2024, i en què participaran uns 75 alumnes de tot Catalunya, entre els quals hi ha 2 alumnes del Torroja: l’Helena Esteve Badia, de 2n d’ESO i el Ton Pollina Falip, de 4t d’ESO.

La jornada començarà a les 9 h del matí amb la recepció a l’alumnat i finalitzarà a 2/4 de 8 del vespre. Les portes al públic en general s’obriran a 2/4 de 5 de la tarda, amb la inauguració per part del creador, Fernando Corbalán, de l’exposició MArtemàtiques, al Paranimf. A continuació i al mateix lloc, Sergio Belmonte farà un espectacle de matemàtiques i màgia i a les 6 començarà l’acte de cloenda amb els parlaments i l’entrega de premis.

Entre els premiats de 2n i 4t d’ESO sortiran els representants catalans a les Olimpíades Matemàtiques a Espanya.

Podeu consultar el detall del programa en aquest enllaç: programa final Fem Matemàtiques 2024

📆 Dissabte 18 de maig | 📍 Institut Antoni Torroja | Edifici Universitat, Plaça de la Universitat, s/n, 25200 Cervera, Lleida

NOVETAT: També s’aprofitarà la jornada per inaugurar l’exposició MARTEMÀTIQUES que estarà a Cervera fins a començaments de juny, oberta a tot el públic a l’Espai Universitat.

L’exposició serà itinerant per totes les capitals de comarca de la demarcació i vol promocionar el pròxim congrés català d’Educació matemàtica que es farà a Lleida el juliol de 2025.

A més a més, l’exposició va acompanyada d’una guia amb activitats per treballar, que podeu consultar en aquest enllaç o bé escanejant el codi QR del cartell: