Docs&Teens 2023

La secció DOCS&TEENS, del festival DOCSBARCELONA, apropa el documental a les aules d’ESO i batxillerat.

A través de la seva sala virtual, es podran organitzar sessions de cinema amb l’alumnat i veure en línia i de manera gratuïta els quatre documentals que es proposen per aquesta edició.

La secció presenta una programació destinada a contribuir a sensibilitzar i promoure una consciència crítica sobre les causes que generen desigualtats i conflictes socials, així com a reflexionar sobre nous models socioeconòmics. Es tracta d’històries reals i commovedores que exemplifiquen com sovint les persones són víctimes d’incomprensió, agressions, abusos o injustícies per la seva identitat, gènere, origen, cultura o ideologia. Així mateix, apropen a l’espectador a nous models de gestió econòmica democràtica, social i ètica.

Funcionament:

• Del 18 al 28 de maig, la sala virtual Docs&Teens estarà habilitada per poder veure a les aules, gratuïtament i en línia, tota la programació de la secció. En aquesta edició Docs&Teens presenta una programació destinada a intensificar el debat sobre temes actuals i socials. Totes les projeccions presencials van acompanyades d’un col·loqui/dinamització entre l’alumnat i els equips artístics o protagonistes de les pel·lícules i/o persones expertes sobre el tema tractat.
  • Cada escola, institut o centre educatiu interessat a acollir projeccions del Docs&teens a l’aula, haurà d’omplir el Formulari d’inscripció per tal d’obtenir un codi d’accés a la SALA VIRTUAL. El termini d’inscripció i recepció de sol·licituds s’estableix fins al dilluns 8 de maig, a les 15 h.

Programació de la secció “DOCS&TEENS 2023“:

• BAILAR LA LOCURA, 73’ –  Una mirada cap a la diversitat en la salut mental i la inclusió de la neurodivergència que qüestiona què s’entén per “ser normal”  TRÀILER
  • ALIS, 85’ – Un retrat personal, generós i honest d’un grup de joves que lluiten per trencar el cicle de violència que han patit i abraçar un futur millor. TRÀILER
  • REBELLION, 82’ – Un intens thriller inspirador, dramàtic i trepidant sobre els origens del col·lectiu Extinction Rebellion, un grup d’acció directa contra el canvi climàtic.  TRÀILER
  • WHEN I GROW UP 15’ (Curtmetratge) –  Els desafiaments que afronten un grup d’adolescents ucraïnesos per poder seguir estudiant en un país en guerra i sense renunciar als seus somnis. TRÀILER

En el “Dossier Info_Docs&Teens 2022” trobareu informació complementària de la secció Docs&Teens i de la seva programació d’enguany.