Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil 2022

Com cada 2 d’abril des de l’any 1967, coincidint amb l’aniversari de l’escriptor danès Hans Christian Andersen, es celebra el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil.

El Clijcat (Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil) ens explica qui és el patrocinador de la diada, com s’escull el tema, quin autor ha estat el responsable d’escriure un missatge per als nens i les nenes i la il·lustradora del pòster. En podeu llegir més en la publicació del Clijcat.

La il·lustració és de Julie Flett i el missatge és de Richard Van Camp i diu així:

“Llegir és llibertat. Llegir és inspiració

Llegir et fa veure el món d’una manera diferent i et porta a mons que no voldries mai deixar.

Llegir deixa el teu esperit somniar.

Crec que els llibres són amics per a tota la vida.

El teu univers interior creix només quan llegeixes.

Les històries són ales que t’ajuden a volar cada dia; per tant busca llibres que parlin a la teva ànima, al teu cor i a les teves idees.

Les històries són un remei. Guareixen. Reconforten. Inspiren. Ensenyen.

Donem les gràcies als narradors, als lectors i a aquells que escolten. Donem les gràcies als llibres. Són una via cap a un món millor.

Mashi cho. Moltes gràcies“.

Traducció al català de Joan Pau Hernández

D’altra banda, també us poden ser útils aquests enllaços per potenciar la lectura a l’aula o saber les efemèrides de la literatura infantil i juvenil  per treballar-les durant aquest any 2022. Recordem també el recull d’aniversaris il·lustrats i aniversaris literaris de la LIJ  creats des del Programa de Biblioteca Escolar “puntedu”, que ens convidem a fer crèixer amb les aportacions de tothom que vulgui.