Butlletí informatiu setembre 2023

DESTAQUEM
Tallers formació octubre

🗓 3 i 4 d’octubre – Taller: 6083071608 Els projectes interdisciplinars i la seva avaluació ⇒ Inscripcions

🗓26 d’octubre Taller: 6083081608 Escape rooms i breakouts. Metodologia activa a l’aula ⇒ Inscripcions

Cartell divulgatiu | Activitats de formació PFZ. Format presencial.

Presentació dossiers didàctics de la Segarra

Nous dossiers pedagògics i didàctics: col·lecció Coneguem i col·lecció Vergós guerrejat un poble viu, elaborats pel professorat de la zona en grups de treball dins del Pla de Formació Permanent de Zona (PFZ) del Servei Educatiu de la Segarra

⇒Presentació: 19 de setembre de 2023 | 18 h | a la Sala Galeria del Teatre Municipal Ateneu de Guissona (Carrer Bisbal, 45, 25210 Guissona, Lleida).

PFZ. Oferta formativa 2023 -2024

Ja podeu consultar tota l’oferta de formacions de 1r torn de la zona, la intercomarcal, territorial i centralitzada.  XTEC Cercador

Inscripcions: del 8 al 24 de setembre

Fruita i llet a les escoles

Al setembre del 2023, s’obrirà el període perquè els centres educatius puguin adscriure’s als programes escolars de fruita i llet 2023-2024.

Informació

Jornada Segarra Educativa

• El Consell Comarcal, el Museu de Guissona i el Museu de Cervera et conviden a descobrir i experimentar els recursos educatius del territori de manera completament lúdica.

Lloc: Museu de Guissona | Data: 28 de setembre de 2023 | Hora: 17.30 h | Us podreu inscriure mitjançant aquest enllaç

6080491608 Segarra Educativa. Vine, viu i comparteix els recursos de la comarca

Setmana BIO a l’escola (del 14 al 22 d’octubre de 2023)

Objectiu: Promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població.

🗓Les activitats es poden presentar fins al 30 de setembre de 2023.

Cúpula Gustum

Els dies 19 i 20 d’octubre 2023 dins la Setmana Bio, enguany els centres de Primària de la Segarra que ho sol·licitin podran gaudir de la Cúpula Gustum

Més informació i inscripcions: crp-segarra@xtec.cat | Disponible al CRP per demanar en préstec la maleta de jocs col·lectius del projecte Gustum.

US POT INTERESSAR
Petits Talents Científics

Programa d’actualització científica per a mestres d’educació primària i obert, també, a mestres d’educació infantil.

Formació: Investiguem com funciona el cos humà a primària. INSCRIPCIÓ.

Curs preparatori nivell C2 de llengua catalana (en línia)

Inscripcions

Prevista també una formació semipresencial dirigida als docents que han rebut la formació ULAE (Usos Lingüístic en l’Àmbit Educatiu).

Formació de matemàtiques

Curs d’Extensió Universitària

Les diversitats funcionals físiques, Intel·lectuals i sensorials,

Lloc: Centre universitari de la UNED de Cervera | Data: entre el 7 d’octubre i el 2 de desembre |20 h lectives

Activitat reconeguda com a formació permanent de professorat pels Serveis Territorials del Departament d’Educació de la Generalitat a Lleida.

Matrícula: Tel. 973.530.789 info@cervera.uned.es

Projecte Herois RÀPID

Projecte gratuït que pretén oferir a les escoles una formació adaptada als nens i nenes de Primària per saber identificar els símptomes de l’ictus i quin procediment han de seguir en cas de trobar-se en aquesta situació amb els seus avis.

ℹ Informació

Prevenció de la violència a l’escola

⇒Fins el 12 de setembre inscripcions obertesProgrames gratuïts de prevenció de la violència a educació primària pel curs 23-24. Fundació Barça.

Autors a les aules

Programa Lletres a les aules que, des de 1998, promociona la literatura catalana i el foment de la lectura en l’àmbit de l’ensenyament primari, secundari organitzada per la ILC i el Departament d’Educació.

Bojos per l’Energia

Curs per fomentar les vocacions científico-tecnnològiques d’estudiants de 1r I 2n de batxillerat.

Inscripció del 12 de setembre al 20 d’octubre.

CONCURSOS I PREMIS
Sambori 2024: Projecte: “Creació Sambori”

Objectiu: fomentar l’empoderament cultural, el sentiment de pertinença comunitari i l’ús de la llengua catalana com a eines de transformació social generadores d’oportunitats educatives i en lluita contra la segregació escolar.

Destinataris: Alumnat que cursi educació primària, ESO, batxillerat o cicles formatius de grau mitjà. Termini: Abans del dia 1 d’abril de 2024.

Més informació>>

Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.

Preinscripcions 2024. Del 20 setembre al 20 d’octubre de 2023

MANTENIU-VOS AL DIA
Conservatori Professional i Escola de música de Cervera
Museu Comarcal de Cervera
Museu i parc arqueològic de Guissona
Biblioteca comarcal Josep Finestres
Biblioteca de Guissona
Arxiu comarcal de la Segarra
Som Segarra. Calendari d’activitats culturals i festives de la comarca.