Butlletí informatiu octubre 2023

DESTAQUEM
Maletes pedagògiques en préstec Curs 23-24

Catàleg d’activitats educatives Segarra Educativa

Catàleg d’activitats educatives presentat en la Jornada Segarra Educativa, organitzada pels museus de Guissona, Cervera i el Consell Comarcal.

ℹ Informació

XX Certamen de Lectura en Veu Alta

Activitat de lectura en veu alta dirigida a l’alumnat de primària i secundària. Infografia
.

Llibres del XX Certamen, curs 2023-2024 per a la fase SEMIFINAL

Tots són en l’edició escolar. Fixeu-vos en l’AEN i la col·lecció.

🖊Inscripció oberta | del 2 al 31 d’octubre de 2023  | ℹ Més informació

Lletres a les Aules

Activitat de promoció de la literatura catalana i el foment de la lectura dirigida als centres de primària i de secundària.

Els centres educatius que vulguin participar-hi hauran de triar entre dues modalitats:

• Autors a les Aules. Sol·licitar la presència d’un escriptor/a l’aula.
  • En Veu Alta. Sol·licitar la presència d’un lector/a professional que els permetrà treballar la lectura en veu alta.

El termini per fer la sol·licitud estarà obert fins al 31 d’octubre de 2023 I ℹ Més informació

Torna Tasca a l’atac

Recurs de suport i acompanyament educatiu a l’alumnat de primària i secundària que ho requereixi i en horari de tarda.
Organitza: PEE de Cervera i Biblioteca Comarcal Josep Finestres
🎟️ Activitat oberta, gratuïta i sense inscripció
📅 Inici el dia 2 d’octubre | ⏰ dilluns, dimecres, dijous i divendres 17 a 19:30 h  |📍 Biblioteca Comarcal Josep Finestres (Cervera)

Més informació»

NOVETAT! Nou model per a l’elaboració del pla de suport individualitzat

El model del pla del suport individualitzat, s’ha actualitzat incorporant les novetats del nou currículum.

InfantilPrimàriaSecundàriaBatxillerat

Escola de famílies

Cicle de conferències per les famílies de la Segarra.
Organitza: PEE de Cervera, PEE de Guissona, l’Oficina Jove de la Segarra, l’EAP (Equip d’Atenció Primària) Cervera i Guissona i el SOAF (Servei d’Orientació i Acompanyament a les Famílies).
Temàtica primer trimestre: l’educació afectiva i sexual dels nostres infants.
Primera conferència “Com acompanyem les relacions afectivosexuals dels nostres joves?” dinamitzada pels serveis comunitaris de l’EAP i el SOAF.
📅 19/10/2023  | ⏰ 18h  |📍Biblioteca de Guissona | Més informació»

Projecte FOCUS. Píndoles de sabers

El projecte Focus promou el desenvolupament de les competències clau de l’alumnat de primària i secundària mitjançant la creació i publicació de vídeos amb contingut curricular, promovent l’aprenentatge entre iguals.

US POT INTERESSAR

Fira Aeronàutica LleidaAirChallenge

📅 7 i 8 d’octubre | ⏰ Horaris: dissabte 7 de 10h a 20h – Diumenge 8 de 10h a 14h | 📍Alguaire (Lleida)

Més informació sobre la programació, actes, conferències i mapa de la fira a la seva pàgina web: Lleida Air Challenge

I Jornada Coeduquem per una Educació Feminista. Obre en una nova finestra.

5 d’octubre de 2023 | UPF Campus Ciutadella, edifici Roger de Llúria (sala d’actes) Barcelona

Més informació

Jornades El Benestar de l’Alumnat i les Situacions de Violència. Obre en una nova finestra.

Jornades dirigides a la direcció de centres educatius de primària i de secundària i al coordinador/a de convivència, coeducació i benestar de l’alumnat.

Inscripció oberta: Lleida 23/10/2023, de 10h a 13h  Consulteu aquí altres llocs i dates

Classe sense fum

Programa de prevenció del tabaquisme 1r-2n ESO

📝Sol·licitud de preinscripció “Classe sense fum 2023-2024”

Espais Batalla de l’Ebre Terre Alta

Programa de visites i activitats per a les escoles i instituts, curs 2023-2024

Enllaç al Programa

Nodes convivència positiva

Nodes convivència positiva de referències dels programes d’innovació #Aquíproubullying, Enfocament Restauratiu i del projecte de convivència de centre.

La Bibliotecapp. Aventures literàries a un clic

El nou joc interactiu de l‘Edu365, per promoure el foment de la lectura.

#CodeWeek 2023

Del 7 al 22 d’octubre de 2023 se celebra la CodeWeek, Setmana de la Programació de la UEamb activitats per fomentar el pensament computacional i la programació per afavorir la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.

Més informació

micro:bit a les aules: desenvolupant competències clau per al futur

Primera Jornada presencial “micro:bit Live 2023”

📅 11 novembre 2023 | ⏰  de 8.30 a 14.00 | 📍Sant Feliu de Llobregat, Barcelona

ℹ Més Informació

Escoles Verdes: Ens hi sumem! Setmana Bio a l’escola (17-22 d’octubre)

• Tota la informació per participar-hi
  • Exemples d’activitats que es poden fer
  • Escoles Verdes – Activitat Setmana BIO “Engeguem l’hort escolar d’hivern” 17 d’octubre Lleida: jornada-taller per aprendre a engegar hort escolar (planter i llavors ecològiques certificades incloses). ℹ Més Informació
XXI Trobada de Corals d’Educació Infantil i Primària, i CorArts 2024

Inscripció oberta: La inscripció per participar en la XXI Trobada de corals d’Educació Infantil i Primària i al CorArts 2024 comença el 25 de setembre de 2023.

CONCURSOS I PREMIS
Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.

Preinscripcions 2024. Fins al 20 d’octubre de 2023

Premis Fundació Endesa

ℹ Més Informació

5a edició del Concurs de monòlegs del Club de la Ciència

Activitat en el marc de la 28a SETMANA DE LA CIÈNCIA (del 10 al 19 de novembre)

ℹ Més informació | Bases  |  Inscripcions

🗓Termini presentació de candidatures finalitzarà el 23 d’octubre a les 14 hores.

MANTENIU-VOS AL DIA
Conservatori Professional i Escola de música de Cervera
Museu Comarcal de Cervera
Museu i parc arqueològic de Guissona
Biblioteca comarcal Josep Finestres
Biblioteca de Guissona
Arxiu comarcal de la Segarra
Som Segarra. Calendari d’activitats culturals i festives de la comarca.