Torna “Tasca a l’atac!”, l’activitat de suport educatiu de la Biblioteca

Després de l’èxit del curs passat, us anunciem que el pròxim 2 d’octubre torna “Tasca a l’atac!”, una iniciativa de suport educatiu a la biblioteca de la ciutat, organitzada pel Pla Educatiu d’Entorn de Cervera, en col·laboració amb la Biblioteca Comarcal Josep Finestres.

Tasca a l’atac! és considerada una de les activitats més reeixides i ben valorades del curs 2022-2023. Els ingredients del seu èxit són senzills, però extremadament necessaris: és una activitat inclusiva i d’acompanyament, oberta a tothom i sense inscripció prèvia. És habitual que l’alumnat que surt de l’escola o l’institut acudeixi a la biblioteca a la recerca d’un espai de suport on poder desenvolupar tasques acadèmiques o, simplement, gaudir d’unespai còmode, segur i amb una gran varietat de recursos gratuïts al seu l’abast que no tothom té l’oportunitat de tenir a casa.

A partir del 2 d’octubre, els dilluns, dimecres, dijous i divendres de 17 a 19.30 h, l’alumnat de primària i secundària que vagi a la Biblioteca disposarà de la figura d’una monitora que els oferirà orientació i acompanyament en la realització de tasques diàries, estratègies de planificació i desenvolupament d’hàbits d’estudi, així com en la recerca d’informació, entre altres aspectes rellevants per a l’aprenentatge, i el creixement acadèmic i personal.

Aquesta iniciativa busca ser recurs més sumat a les activitats de suport educatiu de caràcter més formal. Tasca a l’atac! està dissenyat per atendre a una àmplia diversitat d’alumnat, incloent-hi aquell que requereix suport addicional, el que aspira a millorar el seu rendiment acadèmic i aquell que, simplement, necessita un espai segur i còmode. D’aquesta manera no només es treballa assolir l’èxit educatiu, sinó que també esdevé un espai de convivència, aprenentatge i socialització, en un entorn de treball tranquil, respectuós i amable.

El Pla Educatiu d’Entorn de Cervera vol agrair a la Biblioteca Josep Finestres de Cervera la seva col·laboració i participació en projectes comunitaris com aquest, i als centres educatius de la ciutat, la gran tasca de difusió i acompanyament que fan de l’activitat. És gràcies a tots els agents implicats que Tasca a l’atac! ha esdevingut una pràctica educativa de referència.

Per a totes aquelles persones interessades, el Pla Educatiu d’Entorn està a la vostra disposició per a respondre qualsevol dubte o consulta. Podeu contactar-hi a través del correu electrònic peecervera@gmail.com o trucant al telèfon 677 706 820.