Dia Mundial dels Aiguamolls i les Zones Humides

Des d’Escoles Verdes ens informen que el 2 de febrer es celebra el Dia Mundial dels Aiguamolls i les Zones Humides per commemorar la data d’adopció del Conveni internacional sobre les zones humides (Conveni de Ramsar, 1971).

L’objectiu d’aquest conveni és protegir les zones humides, que inclouen aiguamolls d’aigua dolça i salada, basses, llacs, rius, pantans estuaris, manglars, albuferes o llacunes litorals i esculls de corall dins de les aigües costaneres.

El el lema d’enguany és Aigua, aiguamolls i vida: tres elements inseparables, i vol posar el focus en aquests espais com a fonts d’aigua dolça, i per animar a crear accions per a restaurar-los i aturar-ne la pèrdua.

Si voleu saber quines són les zones humides de la província de Lleida i quines activitats educatives s’hi poden fer, llegiu l’entrada al bloc d’escoles verdes de Lleida.

També hi trobareu activitats i sortides per fer amb els /les vostres alumnes.

Si voleu saber si al vostre municipi o comarca hi ha alguna zona humida, podeu investigar-ho accedint a aquest enllaç.

Cartell>>

Relacionat amb aquest tema, us recomanem un joc de pistes tipus escape room “Atrapada al Delta del Llobregat” que és un joc d’enginy per salvar a una investigadora atrapada al Delta, superant diferents reptes al voltant dels ocells, plantes deltaiques, rastres,…

Recomanat a partir de Cicle Superior de Primària, i és ideal per a 1er i 2on d’ESO.

Una escape room sobre el Delta del Llobregat per a escoles i esplais