Què amaga el gel marí antàrtic?

Redescobrir l’Antàrtida de la ma del Dr. Josep Ma Gili Sardà, és l’experiència que ha tingut la sort de viure bona part de l’alumnat dels instituts de la Segarra aquesta setmana.
Com són i com poden sobreviure els éssers vius marins en aquest ambient extrem?
Aquesta és una de les preguntes que ens fèiem abans del taller, i al que hem pogut donar resposta després d’haver escoltat al Sr. Gili. Les i els estudiants han après sobre les condicions de vida a l’Antàrtida, i com el gel marí té un paper essencial en la supervivència de la majoria dels éssers que habiten a l’oceà Antàrtic.

Durant l’exposició s’ha permès veure i tocar espècies úniques i inaccessibles per a la majoria, i s’ha ofert una nova perspectiva sobre el major desert gelat del planeta, a més de mostrar les peculiaritats de molts organismes marins antàrtics.
L’interès de l’alumnat ha sigut destacat, sobretot per la senzillesa i proximitat amb que els ha compartit els seus coneixements.

El Dr. Josep Ma Gili és professor d’Investigació del Consell Superior d’Investigacions Científiques. Actualment treballa a l’Institut de Ciències del Mar de Barcelona.
Va ser guardonar amb el Premi Sant Jordi de Medi Ambient 2010 que concedeix l’Institut d’Estudis Catalans en reconeixement a la seva trajectòria d’estudi, investigació i difusió del coneixement sobre qualitat ambiental i patrimoni cultural.

Agraïm a Institut d’Estudis Ilerdencs que hagi possibilitat aquesta activitat als instituts de la Segarra.