Seminari d’Inclusió i de NEE de Sant Martí: Curs 2015-2016
OBJECTIUS
Disposar d’un espai formatiu, de discussió i intercanvi d’experiències educatives en l’àmbit de l’educació especial i de l’atenció a la diversitat, entre els centres i professionals per donar suport a l’alumnat més vulnerable o amb necessitats educatives especials.
Compartir objectius i criteris per desenvolupar i millorar suports inclusius en els centres i a la zona.
Conèixer pràctiques educatives que afavoreixen la inclusió.
CONTINGUTS
Models de pràctiques educatives innovadores que afavoreixen la inclusió: Treball globalitzat, intel·ligències múltiples i educació emocional.
Estratègies, criteris i instruments per a l’atenció a la diversitat. Funcionalitats dels Plans Individualitzats. Novetats al marc normatiu vigent.
Avaluació en un entorn d’inclusió.Com avaluar en una escola inclusiva?
El centre educatiu com entorn protector. Prevenció, atenció educativa, abordatge del comportament del nostre alumnat.
Recursos TAC per a l’atenció a la diversitat. Inclusió digital. Recursos TIC i TAC per minoritzar les barreres d’aprenentatge.
Actuacions del fisioterapeuta habilitant l’entorn de l’alumne per facilitar-li l’accés al currículum.
METODOLOGIA
La metodologia del seminari intentarem que sigui dinàmica i cada cop més participativa, d’acord al que es reflectia a les enquestes finals del seminari anterior.
Farem servir el recurs wiki per penjar materials i enllaços. El seminari és plantejat en una sèrie de sessions que tenen entitat pròpia, i pel seu interès, poden ser obertes a altres col·lectius docents.
CALENDARI DE LES SESSIONS
Sessió 1– 09 d’octubre 2015: Educació emocional. Com treballar-la a l’entorn educatiu? a càrrec de Rosa Solé, psicopedagoga de l’EAP B-21 de Sant Martí
Sessió 2 – 13 de novembre 2015: Plans individualitzats, novetats, a càrrec de Francesc Mena, psicopedagog de l’EAP B-21 de Sant Martí.Pràctiques innovadores que afavoreixen la inclusió, a càrrec de Ramón Grau, director de l’lnstitut Quatre Cantons.
Sessió 3 – 11 de desembre 2015: Recursos TIC i TAC per minoritzar les barreres d’aprenentatge. Suports digitals per accedir al currículum quan hi ha dificultats en la lectura i l’escriptura, a càrrec de Joaquim Fonoll, assessor tècnic docent especialista en TAC i NEE.
Sessió 4 – nova data 29 de gener de 2016: Com avaluar en una escola inclusiva?a càrrec de Javier Onrubia, doctor en Psicologia i professor del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de Barcelona.
Sessió 5 – 11 de març 2016: Actuacions del fisioterapeuta habilitant l’entorn de l’alumne per facilitar-li l’accés al currículum, a càrrec de Imma Carretero i Arlet Ferrando, fisioterapeutes de l’EAP B-21 de Sant Martí.
Sessió 6 – 08 d’abril 2016: El centre educatiu com entorn protector: l’atenció educativa infantil com a base del desenvolupament com a persona,a càrrec d’Anna Aragay, psicopedagoga i psicoterapeuta, amb llarga experiència en educació especial. Ha treballat al SEETDiC de Barcelona-ciutat, assessorant a l’etapa d’educació infantil 0-3 i centres de primària i secundària.
——-
20 hores (12 hores en 6 sessions presencials, divendres de 9 a 11 hores + 8 hores de treball personal no presencial)
Codi activitat XTEC: 1100051110
Coordinadors seminari:
Montse Ardid, Laura Herrero, Ana Monteagudo i Francesc Mena
Seminari d’Inclusió i de NEE de Sant Martí: Curs 2015-2016
OBJECTIUS
CONTINGUTS
METODOLOGIA
La metodologia del seminari intentarem que sigui dinàmica i cada cop més participativa, d’acord al que es reflectia a les enquestes finals del seminari anterior.
Farem servir el recurs wiki per penjar materials i enllaços. El seminari és plantejat en una sèrie de sessions que tenen entitat pròpia, i pel seu interès, poden ser obertes a altres col·lectius docents.
CALENDARI DE LES SESSIONS
——-
20 hores (12 hores en 6 sessions presencials, divendres de 9 a 11 hores + 8 hores de treball personal no presencial)
Codi activitat XTEC: 1100051110
Coordinadors seminari:
Montse Ardid, Laura Herrero, Ana Monteagudo i Francesc Mena