sess-3-2015-2016

Sessió 3

divendres 11/12/2015

  • Recursos TIC i TAC per minoritzar les barreres d’aprenentatge: Suports Digitals per accedir al currículum quan hi ha dificultats en la lectura i l’escriptura, a càrrec de Joaquim Fonoll, assessor tècnic docent especialista en TAC i NEE.

Quan un alumne no assoleix la lectoescriptura com els seus companys això incideix en el seu rendiment escolar en totes les àrees del currículum.
Sense abandonar el treball específic en lectoescriptura, la tecnologia digital ens ofereix un ventall d’alternatives que podem utilitzar.

  • Disseny universal d’aprenentatge, intel·ligències múltiples i pensament visual
  • Suports per l’accés i la comprensió del text escrit
  • Suports per l’escriptura
  • Processament visual de conceptes i dades numèriques. Infografies, diagrames i gràfiques
  • Presentacions, videotutorials i altres recursos per presentar treballs minimitzant el text escrit
  • Gestió visual del temps i de les tasques
SEEZ_TAC_2015_jfonoll.pdf