Jocs Florals Escolars 2023 treballs de poesia i prosa al Saló de Cent de l’Ajuntament

2.348 alumnes de primària, secundària i educació especial de 229 centres escolars dels 10 districtes de Barcelona han participat aquest 2023 en els Jocs Florals Escolars. Tots ells han optat a 15 categories marcades per l’edat i els gèneres de poesia i prosa en aquesta 32a edició de la cita literària.

En un acte solemne al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, i en directe per betevé, s’ha fet la lectura dels treballs i s’han lliurat els guardons als escolars que han estat premiats per la seva qualitat literària, creativitat i l’impuls pel plaer d’escriure. Al lliurament hi ha participat l’alcaldessa en funcions, Ada Colau, i el delegat d’Educació a Barcelona, Pere Masó.

Treballs Premiats

Poesia de primària

Les categories de poesia de primària poden ser individuals o col·lectives en grups d’entre tres i cinc alumnes.

• Cicle inicial: ‘El ratpenat negre’, de l’Institut Escola el Molí.
      • Cicle mitjà: ‘El mitjó perdut’, de l’Escola Turó Blau.
      • Cicle superior: ‘Ansietat’, del centre educatiu Oriol Martorell.
      • Educació especial: ‘El rap de l’escola’, de l’Escola el Polvorí.
Prosa de primària

Les categories de prosa de primària i necessitats específiques són col·lectives, en grups d’entre tres i cinc alumnes.

• Cicle inicial: ‘La Goti, el Shark i el canvi climàtic’, de l’Escola Dolors Monserdà – Santapau.
      • Cicle mitjà: ‘Una bona vida’, de l’Escola Àgora.
      • Cicle superior: ‘Viatge al passat’, de l’Institut Escola Tres Fonts de les Corts.
      • Educació especial: ‘Un mapa molt especial’, de l’Escola Tabor.
Poesia de secundària

Les categories de secundària de poesia són individuals.

• Educació especial: ‘La història i l’evolució’, del centre La Ginesta.
      • Primer i segon: ‘Nit estrellada’, de l’Institut Salvador Espriu.
      • Tercer i quart: ‘Oda a la Terra’, del centre educatiu IPSI.
Prosa de secundària

Les categories de secundària de prosa són individuals.

• Educació especial: ‘Recorda, recordar-me’, del Centre Vida Montserrat – acidH.
      • Primer i segon: ‘Jo de gran vull ser petit’, del centre educatiu Súnion.
      • Tercer i quart: ‘Érem’, del centre educatiu Súnion.
Conte audiovisual il·lustrat

Aquesta categoria té l’objectiu de promoure la creació literària, potenciant el treball interdisciplinari des dels àmbits lingüístic, digital i artístic.

• 5è de primària: ‘Som com som’, de l’Escola Gayarre.