Les tres conferències que us presentem fomenten la interdisciplinarietat i el consens a què ha d’arribar el professorat de diferents àrees per tal de millorar l’aprenentatge, des de la pròpia àrea i en relació amb altres àrees de coneixement.
- 02/02/2021: L’educació online: llums, ombres i algun mite trencat
Albert Sangrà
L’educació online ha aparegut en les nostres vides, fins i tot per a aquelles persones que mai havien pensat que els pogués afectar a elles. És educació online el que hem fet durant la pandèmia? Quins són els elements i els tributs que ens permetrien aplicar models d’educació online (o híbrids) que milloressin la nostra docència? I sobretot, els docents som “replicants” que hem de fer el mateix en qualsevol context i escenari?
- 11/03/2021: L’aprenentatge científic i el lingüístic: vasos comunicants
Digna Couso i Carme Duran.
L’ensenyament i aprenentatge de qualsevol disciplina requereix del llenguatge, no només com a vehicle de comunicació, sinó també per a la construcció del coneixement.
Per aprendre ciències, i qualsevol altra àrea, necessitem escoltar, parlar, llegir i escriure. En aquesta conferència reflexionarem sobre la necessitat de crear vasos comunicants entre els coneixements científics i els coneixements lingüístics i mostrarem alguns exemples de com abordar-los a l’aula tant a primària com a secundària. - 07/04/2021: De l’art al món i del món a l’art
Dimas Fàbregas
L’art és una inutilitat necessària. Cildo Meireles, artista brasiler.
Les propostes artístiques ens provoquen preguntes. Per resoldre-les caldrà iniciar processos d’investigació i descoberta que ens porten a diferents camps del coneixement. Veurem algunes estratègies diferents per partir de l’art i acabar en altres disciplines; i a l’inrevés, acabar o expressar una investigació en forma artística.
Les 3 confèrencies s’emetran en directe pel nostre canal de Youtube
INSCRIPCIONS a cada conferència (L’assistència a les 3 conferències se certifiquen amb 6h de Formació (PFZ)