Fem un conte audiovisual il·lustrat

Us convidem a participar en l’activitat pedagògica Fem un conte audiovisual il·lustrat, una proposta innovadora per treballar la narració oral de contes en el marc del Dia Internacional de la Narració Oral, que se celebra cada 20 de març.
Aquesta activitat busca celebrar la tradició de narrar històries i potenciar la creativitat de l’alumnat, tot convidant-los a enregistrar un conte en format audiovisual seguint les característiques del programa “Una mà de contes”. La proposta ha estat elaborada pel Grup de Treball Ràdio i Audiovisuals del Departament i els CRP de tota Catalunya, i permet emprar el material de la maleta d’audiovisuals així com treballar la competència lingüística, artística i digital.
En cas que us animeu a participar, ompliu el formulari i ens posarem en contacte per fer-vos arribar tots els recursos disponibles i acompanyar-vos en el procés. 

A continuació us fem arribar una possibilitat de com podeu organitzar en el temps la proposta que us fem arribar: 

Podeu començar amb un treball pedagògic al voltant de la narració oral. Us animem a visitar la biblioteca, llegir contes, analitzar l’estructura de les històries i les il·lustracions que les acompanyen. Podeu consultar els recursos i enllaços proporcionats en aquest document per facilitar el procés.

Un cop treballat el fons, podeu iniciar la creació del conte audiovisual il·lustrat de manera col·laborativa amb la maleta audiovisual.

Tenint present que el 20 de març se celebra el Dia Internacional de la Narració Oral, podeu aprofitar per dur a terme una activitat de contacontes a l’aula o amb la visualització dels productes elaborats. 

Us convidem a presentar els vostres contes al Concurs dels Jocs Florals de Catalunya 2025, en la categoria Conte Audiovisual Il·lustrat. Les condicions de participació s’han adaptat als requisits d’aquest concurs, així que podeu aprofitar aquesta activitat per a presentar els vostres treballs.

  • Els treballs han de ser en llengua catalana o occitana.
  • Els contes seran treballs col·lectius, oberts a la participació de tot el grup classe o cicle.
  • El format de vídeo no pot superar els 6 minuts, incloent-hi rètols.
  • Les imatges han de ser creades per l’alumnat i la banda sonora ha de ser original, amb narració i música o efectes sonors creats pels mateixos alumnes o extrets de llibreries de música lliure de drets.
  • Els treballs es lliuraran al CRP preferentment mitjançant un enllaç a YouTube del centre.
  • Els drets d’imatge i veu de l’alumnat han de ser gestionats pel centre i enviats al CRP degudament signats.

Tanmateix, les entregues poden ser posteriors a aquesta data. Podeu fer entrega del vostre conte audiovisual fins al 31 de març.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut