Projecte SOSPYR

Adreçada a

Educació infantil, primària i ESO

Descripció

Les conseqüències del canvi climàtic sobre els fràgils ecosistemes i hàbitats dels Pirineus, posen en risc la seva biodiversitat.
Per respondre a aquestes necessitats, els objectius del Projecte SOSPYR són:

• Valorar la rica i singular biodiversitat del Pirineu
  • Sensibilitzar sobre els riscos que suposen els efectes del canvi climàtic a nivell local i global
  • Identificar les causes i conseqüències del canvi climàtic sobre la pèrdua de biodiversitat del Pirineu
  • Reconèixer els efectes del canvi climàtic en els cicles fenològics i en les relacions entre espècies
  • Valorar els serveis ecosistèmics que ens aporta el medi natural del Pirineu (salut, aliments, aigua, boscos, bellesa,…)
  • Proposar canvis d’hàbits i d’actituds per fer front a l’emergència climàtica
  • Ajudar a la preservació del patrimoni natural i al foment de la biodiversitat
  • Implicar la població en actuacions de millora de l’entorn natural i en la recollida de dades sobre els efectes del canvi climàtic al Pirineu.
  • Facilitar recursos divulgatius sobre les conseqüències del canvi climàtic al Pirineu

Contingut

EXPOSICIÓ Exposició amb 9 rolls-ups i un roll-up interactiu: Són 10 plafons que, de forma visual i dinàmica, presenta els efectes i les conseqüències del canvi climàtic en diferents ecosistemes del Pirineu.
Adreçat a l’alumnat d’EI, Primària i ESO
CONTE: EL GRAN VIATGE D’APOL·LO Conte de gran format, amb la història del viatge de la papallona Apol·lo pels Pirineus. El conte ens explica els diferents ambients naturals, els éssers que hi habiten i les problemàtiques concretes que pateixen amb el canvi climàtic. S’acaba l’activitat fent un petit taller de papiroflèxia o pintar animals.
Adreçat a l’alumnat d’Educació infantil, Cicle Inicial i Cicle Mitjà
JOC DE TAULA: LA BIODIVERSITAT EN RISC Joc de cooperació per a conèixer la biodiversitat pirinenca i els reptes de la seva gestió i conservació. Volem protegir els espais naturals del Pirineu de les possibles afectacions negatives relacionades amb el canvi climàtic.
Adreçat a alumnat de Cicle Superior de primària i ESO.
JOC DE ROL  Joc de rol per debatre sobre el canvi climàtic i les seves conseqüències. L’escenari de partida és la possible construcció d’un parc temàtic als Pirineus i els alumnes argumentaran a partir dels diversos rols (personatges amb diferents interessos i arguments) implicats en la decisió final.
Adreçat a alumnat d’ESO