KITCAIXA Valors

Adreçat a

cicle mitjà i superior de primària. Tot i que, moltes activitats poden adaptar-se a cicle inicial i fins i tot poden ser adients pel primer cicle de l’ESO.

L’objectiu principal és proporcionar recursos atractius, motivadors i senzills per tal que mestres i alumnes s’engresquin a desenvolupar activitats que potenciïn el creixement socioemocional i en valors.

Contingut

El recurs es divideix en tres kits diferents;

El kit identitat

Aquest kit té com a objectiu millorar el coneixement que els infants tenen d’ells mateixos i incrementar l’autoestima. Els exercicis proposats estan encarats a parlar de les qualitats personals, a identificar i reconèixer les emocions i els sentiments. Inclou també activitats pensades per millorar la concentració i la relaxació i exercicis de visualització i interiorització.

El kit convivència

Aquest kit té l’objectiu de millorar la connexió i la comprensió dels altres. Les activitats proposades ens conviden a millorar l’empatia, a incrementar les habilitats de col·laboració i el treball en equip, tot adquirint estratègies de resolució de conflictes.

El kit responsabilitat

L’objectiu d’aquest kit és ajudar a prendre decisions d’una manera responsable i coherent amb els valors que tenen.  Ajuda l’alumnat a planificar els passos que cal fer per assolir els objectius que cadascú s’hagi fixat, a gestionar situacions amb una càrrega emocional elevada. I a més fa un pas més enllà, implicant la família a desenvolupar una proposta sobre el consum responsable d’aigua.

Guia didàctica

El kit es divideix en les tres parts explicades anteriorment. Cada un d’aquests kits ve acompanyat d’una guia didàctica, amb explicacions detallades de les propostes. A més de tot el material necessari distribuït per cada activitat. També hi ha un recurs web amb vídeos que ens permeten conèixer de prop aquests kits.

Fent clic sobre la imatge de la guia d’ús podreu accedir-hi i veure amb més detall tots els materials que inclou el recurs.

Calendari disponibilitat
CRP Pallars Jussà