IX Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura, tant en prosa com en poesia, en infants i joves de sis a divuit anys.

La convocatòria s’adreça als centres d’ Educació Primària i d’Educació Secundària Obligatòria amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita de l’alumnat, aprofitant una tradició cultural ben arrelada a Catalunya i que molts centres escolars, de fet, ja celebren als seus municipis o comarques.

A la pàgina web trobareu un recull de recursos i eines que podeu fer servir (Ara escric, Gust per la lectura, Posseir la poesia…,) i a més a més a la pàgina de l’XTEC també hi trobareu els treballs premiats d’altres edicions i més recursos.

Volem destacar la categoria H del conte il·lustrat , adreçada a tot l’alumnat de primària i també d’educació especial. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat  podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’elaboració del conte audiovisual.

Totes les categories de primària són col·lectives i hi han de participar, com a mínim, tres alumnes i a partir d’aquest nombre, cada centre pot decidir el total d’alumnes que hi participarà finalment.

CATEGORIES

• A1. Alumnat del cicle inicial d’educació primària prosa
• A2. Alumnat del cicle inicial d’educació primària poesia
• B1. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària prosa
• B2. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària poesia
• C1. Alumnat del cicle superior d’educació primària prosa
• C2. Alumnat del cicle superior d’educació primària poesia
• D1. Alumnat d’educació especial d’educació primària prosa
• D2. Alumnat d’educació especial d’educació primària poesia
• E1. Alumnat d’educació especial d’Educació Secundària Obligatòria prosa
• E2. Alumnat d’educació especial d’Educació Secundària Obligatòria poesia
• F1. Alumnat de 1r i 2n d’Educació Secundària Obligatòria prosa
• F2. Alumnat de 1r i 2n d’Educació Secundària Obligatòria poesia
• G1. Alumnat de 3r i 4t d’Educació Secundària Obligatòria prosa
• G2. Alumnat de 3r i 4t d’Educació Secundària Obligatòria poesia
• H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tot l’alumnat de primària

BASES

Bases dels IX Jocs Florals Escolars de Catalunya 2022

Bases específiques de la categoria H: Conte audiovisual il·lustrat

DOCUMENTACIÓ DE CENTRE QUE CAL LLIURAR

Document 1: Finalistes i participació del centre  Primària  – Secundària

Document 2: Pseudònims dels participants del centre  Primària – Secundària

Treballs dels alumnes identificats només amb el pseudònim !

TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I ELS TREBALLS

Cal enviar la documentació i els treballs al CRP corresponent,  màxim fins al dilluns, 26 d’abril de 2022 (inclòs)

CRP Pallars Jussà      c5990104@xtec.cat     CRP Pallars Sobirà     c5990111@xtec.cat,

Més Informació