Futurs Emprenedors Rurals (FER)

FER (Futurs Emprenedors Rurals) és un projecte de cooperació multilingüe que fomenta les vocacions emprenedores entre l’alumnat de 5è i 6è curs de primària, posant el valor les oportunitats dels territoris rurals. Està coordinat pel Consorci Grup d’Acció Local Noguera Segrià Nord i impulsat conjuntament per altres Grups d’Acció Local de Catalunya.

Aquest projecte interdisciplinari està basat en el treball cooperatiu i es treballa amb les matèries curriculars de cicle superior amb clau emprenedora. Pretén despertar el talent emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural i que contribueix a afrontar reptes, evitant el despoblament i afavorint la diversificació econòmica.

Si voleu conèixer més sobre el projecte FER el dia 5 de setembre de 2024, hi ha prevista una sessió informativa en format en línia. Inscripcions.
Si voleu participar en el projecte, podeu fer la inscripció per al curs 2024-25 en el següent enllaç https://www.futursemprenedors.cat/inscripcio-projecte-fer-2024-2025

El projecte consta de material per l’alumnat dividit en diferents blocs (material per l’alumnat) i una guia didàctica pels docents. Podeu trobar publicat en català, castellà, aranès i anglès. Però a més a més tenen altres recursos com:

Infografies

Mapa BeeBot FER

Disponible en préstec al CRP

Jocs d’emprenedoria

Disponible en préstec al CRP

Us presentem l’experiència de l’Escola de Salàs de Pallars on els seus alumnes han dut a terme el projecte FER durant aquest curs i van participar en la Fira de projectes FER que es va realitzar el passat 11 de juny de 2024 a Balaguer.

L’alumnat va presentar 4 empreses a la Fira. Aquí us deixem una breu explicació dels seus projectes.

Pastilles d’idiomes

Empresa que ven pastilles per poder parlar un idioma amb cadascuna d’elles. Les pastilles d’idiomes seran de color rosa, i rodones, cada pastilla tindrà un idioma incorporat. Els interessarà a les persones que se’n vagin de viatge i no coneguin l’idioma del lloc on va. Durarà unes dues setmanes l’efecte.

“Vols parlar Francès, Xinès o Anglès? Amb aquestes pastilles no et faltarà de res!”

Viatges Pallars

Pàgina web/empresa que està situada a Salàs de Pallars on la gent contacta perquè vol visitar el Pallars i nosaltres els hi diem com poden arribar, les parades que poden fer durant el trajecte d’arribada, on poden dormir, que poden fer durant els dies que estiguin al Pallars, on dinar, on sopar, on berenar o esmorzar i com marxar.

“El Pallars vols visitar? No et preocupis i
encarrega’t de disfrutar!”

Vehicles al teu gust

Aquesta empresa està pensada per a la gent a la qual no li serveixin els vehicles normals i necessiti alguna mena de vehicle especial. Consisteix en el fet que el client trucarà a l’empresa i li demanarà el vehicle que necessiti, en tres mesos tindrà el vehicle desitjat.

“Cotxes, Caravanes o Autobús tot ho trobaràs a VEHICLES AL TEU GUST!!”

Animalandia

És una empresa que ofereix un parc d’atraccions que es troba a la natura que està integrat per animals, és a dir les atraccions també tenen animals. Animalandia li pot interessar a tothom, tant als infants com als adults. I també ofereix unes emocions inoblidables. “

Si vas a Animalandia tots els teus somnis realitat es faran; entendràs els animals i baixaràs per canals.”