Animació grupal en persones malaltes

Ins Tremp
Rebeca Escales Sánchez

2n curs CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència i Cures Auxiliars d’Infermeria. Atenció i suport psicosocial.

Autors:
Roser Capdevila, Mama Ben Kacem i Ruben Rodríguez

Aquesta acció educativa cerca afavorir en l’alumnat la presa de decisions, l’autonomia i la millora de les relacions amb el seu context social. Igualment vol potenciar el coneixement d’elements de l’entorn professional proper a l’alumnat i la col·laboració amb l’Hospital Comarcal del Pallars.
Els alumnes de 2n curs del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència i Cures Auxiliars d’Infermeria dissenyen i implementen activitats de musicoteràpia i rialloteràpia dirigides a pacients de la unitat de llarga estada de l’Hospital Comarcal del Pallars. Això suposa la determinació de les necessitats psicosocials dels pacients, el disseny de les sessions i la seva implementació com a eines d’intervenció i de suport psicosocial per ajudar a afavorir el benestar físic, mental i emocional dels pacients. També es realitza un treball sobre l’exploració de les tècniques de musicoteràpia i rialloteràpia i com aplicar aquestes estratègies terapèutiques.
Si bé des del centre s’havien realitzat intervencions en residències i centres de dia, és el primer cop que es realitza una intervenció d’aquest tipus en un entorn hospitalari. El feedback rebut per part dels pacients ha estat valorat molt positivament: “Durant aquesta estona no m’ha fet mal res”.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *